کد خبر: ۸۷۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 23 July 2020

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالله مهرابی، سرپرست طرح توسعه میدان کیش با اشاره به آغاز طولانی‌ترین عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل در پروژه خط لوله دریایی کیش-گرزه گفت: بر اساس برنامه مقرر، در این پروژه، یک رشته خط لوله 32 اینچ انتقال گاز و یک رشته کابل فیبر نوری به طول 18 کیلومتر در فاصله جزیره کیش تا منطقه گرزه (بندر آفتاب) اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ارسال گاز به نیروگاه‌های گازی جزیره کیش عنوان کرد و گفت: خط لوله طرح گاز رسانی به جزیره کیش از خط هفتم سراسری در شمال شهرستان بستک در استان هرمزگان آغاز و به نیروگاه گازی جزیره کیش منتهی می شود.

مهرابی تصریح کرد: مطالعات مهندسی، تامین کالا و اجرای لوله‌گذاری و کابل کشی پروژه کیش-گرزه، از سوی متخصصان شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به عنوان پیمانکار این پروژه انجام شده است.

سرپرست طرح توسعه میدان کیش با بیان اینکه براساس محاسبه‌های مهندسی و نظر به محدودیت عمق در ساحل جزیره کیش، طولانی‌ترین عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل (Shore Pulling) توسط شناور لوله‌گذار سی مستر، در فاصله 2.2 کیلومتری از نوار ساحل آغاز شده، گفت: در این فرایند لوله‌های 32 اینچ جوشکاری شده روی شناور لوله گذار، از طریق کابل متصل به وینچ خطی مستقر در نقطه ساحلی (Landfall) از روی شناور به سمت ساحل، کشیده می‌شود.

مهرابی درباره مقدمات اجرای عملیات احداث خط لوله کیش به گرزه از سوی گروه‌های اجرایی، گفت: با رعایت رویه‌های بهداشتی و اطمینان از وضع سلامت تیم عملیات دریایی، شناور لوله گذار حامل لوله‌ها در نزدیکی جزیره کیش استقرار یافت و همزمان گروه‌های عملیاتی مستقر در خشکی، فعالیت‌های اجرایی را آغاز کردند.

وی افزود: شناور سی مستر پس از لوله‌گذاری سه کیلومتر از خط لوله و پایان عملیات شورپولینگ در ساحل کیش، عازم پارس جنوبی می‌شود و پس از تکمیل فعالیت‌های باقیمانده در این حوزه، در بازه زمانی شهریور ماه، ادامه فعالیت لوله گذاری در پروژه کیش گرزه از سرگرفته خواهد شد.

به گفته سرپرست طرح توسعه میدان کیش، مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، ادامه عملیات لوله‌گذاری در 20 روز کاری با توجه به شرایط آب و هوایی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار