کد خبر: ۸۷۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 24 July 2020
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تمام تلاش مجلس شورای اسلامی را خارج کردن مسکن از بازار بورس دانست و گفت: تا زمانی که نتوانیم حوزه مسکن را از بازی‌های بورس خارج کنیم مشکلات این حوزه پابرجا بوده و دغدغه مردم بیشتر می‌شود.
۲۵ درصد درآمد بانک‌ها به حوزه ساخت مسکن باید اختصاص یابد/تلاش مجلس شورای اسلامی برای خروج بازار مسکن از بورس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن افت ارزش پول ملی در کشور است، اظهار کرد: ۲۴ میلیون خانوار در کشور وجود داشته و ۲۸ میلیون واحد مسکونی وجود دارد که این امر نشان می‌دهد، عرضه و تقاضا در کشور به یک حالت تعادل رسیده و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد ولی به دلیل کاهش ارزش پول ملی در جمهوری اسلامی و قدرت خرید مردم قیمت مسکن با افزایش بسیار شدیدی مواجه بوده است

وی با اشاره به برنامه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکلات مسکن در کشور گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یک طرح دوفوریتی را آماده کرده که در آن زمین‌های بلااستفاده در اختیار راه و شهرسازی قرارگرفته، عوارض با کاهش و همچنین تسهیلات مالی کم‌بهره در شهرهای زیر ۱۰۰‌هزار نفر و روستای زیر ۲۰ هزار نفر اعطا می‌شود تا بتوانیم از این طریق از افزایش بی‌دلیل قیمت مسکن جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به ساخت مسکن در کشور افزود: در طول هفته جلسات متعددی در کمیسیون عمران برگزار و به حوزه مسکن رسیدگی می‌شود لذا یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در طرح دوفوریتی اعلام‌شده توسط این کمیسیون سالانه یک‌میلیون تا یک‌میلیون و نیم مسکن در کشور باید ساخته شود.

دنیامالی با اذعان به اینکه ۲۵ درصد درآمد بانک‌های کشور باید وارد عرصه ساخت مسکن شود، تصریح کرد: برای حل مشکل مسکن بانک‌ها باید نقش خود را به‌درستی و‌ از طریق افزایش حجم تسهیلات بانکی و کاهش سود تسهیلات ایفا کنند ولی تاکنون و بر اساس آمار بانک‌های کشور از ۲۵ درصد فقط هفت درصد منابع خود را به حوزه ساخت مسکن اختصاص دادند.

وی تمام تلاش مجلس شورای اسلامی را خارج کردن مسکن از بازار بورس دانست و بیان کرد: تا زمانی که نتوانیم حوزه مسکن را از بازی‌های بورس خارج کنیم مشکلات این حوزه پابرجا بوده و دغدغه مردم بیشتر می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مهم‌ترین رویکرد نمایندگان گیلان در سال جهش تولید با توجه به ظرفیت‌های این استان گفت: مجمع نمایندگان برنامه ویژه‌ای در خصوص رشد اقتصادی استان داشته و در حوزه کشاورزی باید به سمت کشاورزی مدرن و محصولات گلخانه‌ای حرکت کند زیرا گیلان این ظرفیت را دارد که بخش اعظم محصولات غذایی کشور را تأمین کند.

دنیامالی لازمه ورود به بازار توسعه صادرات محصولات کشاورزی را رعایت یکسری الزامات دانست و افزود: اتحادیه اوراسیا یک ظرفیت بالقوه برای کشور و گیلان بوده و باید با مکانیزه کردن تولید محصولات کشاورزی به سمت صادرات بیشتر حرکت کنیم زیرا زیبنده گیلان نیست که در یک زمین یک هکتاری تنها ۵۰۰ کیلو برنج برداشت شود.

وی با اذعان به اینکه بخشی از تجارت صادرات و واردات به کشورهای حاشیه دریای خزر باید از سهم گیلان باشد، تصریح کرد: سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و ۸۰۰ میلیون دلار واردات به کشورهای اوراسیا از طریق گمرک داشتیم که سهم استان گیلان از این تجارت بسیار اندک بوده است لذا باید قابلیت‌های لازم در گیلان فراهم شود که بخشی از این تجارت به گیلان برگردد.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارزیابی خود از روند تکمیل راه‌آهن رشت ـ انزلی بیان کرد: راه‌آهن یک زیربنای استراتژیک اقتصادی است که بسیار می‌تواند در حوزه گردشگری و تجارت به استان کمک کند لذا امیدوارم روند ساخت این راه‌آهن شتاب بیشتری به خود گیرد‌‌.

دنیامالی گریزی هم به وضعیت بسیار بد تالاب بندر انزلی زد و گفت: دو رودخانه زرجوب و‌ گوهررود مهم‌ترین رودخانه‌های تأمین‌کننده تالاب بندر انزلی هستند ولی متأسفانه این دو رودخانه بسیار آلوده بوده و فاضلاب‌های صنعتی به آن وارد می‌شود لذا لزوم ساخت شبکه فاضلاب مدرن در رشت و حتی صومعه‌سرا بسیار حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار