کد خبر: ۸۷۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 25 July 2020

 

هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با نمایش فیلم ایتالیایی «روابط» ساخته «دنیله لوچه‌تی» افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، این فیلم که در شهر ناپل ایتالیا مقابل دوربین رفته است، در بخش غیررقابتی ونیز و به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد مهم سینمایی به روی پرده می‌رود و در آن «آلیس رورواکر» در کنار «لوئیجی دکاسیکو»، «لورا مورانته»، «سیلویو اورلاندو»، «جیوانا مازورینونو»، «آدریانا جیانینی» و «لیندا کاریدی» نقش‌آفرینی کرده‌اند. 

داستان فیلم «روابط» که در حال و هوای دهه 1980 میلادی می‌گذرد، بر اساس رمان نوشته «دومنیکو استارنونه» در سال 2017 است که درباره ازدواجی است که با یک رسوایی به خطر می‌افتد. 

«دنیله لوچه‌تی» کارگردان فیلم «روابط» توضیح داد: «اخیرا همه این ترس را داشتیم که ممکن است سینما منقرض شود، اما در دوران قرنطینه سینما همچون چراغی در غاری تاریک به ما آرامش داد و اخیرا نیز درک کرده‌ایم که فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و رمان‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما هستند. زنده‌باد جشنواره‌ها که این امکان را به ما می‌دهند که برای جشن گرفتن آنچه معنای حقیقی کارمان است، دور هم جمع شویم». 

این اولین‌بار در یک دهه اخیر است که ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان با فیلمی از کشور میزبان یعنی ایتالیا افتتاح می‌شود. آخرین‌بار که این اتفاق افتاد، به سال 2009 بازمی‌گردد که فیلم «باریا» از «جوزپه تورناتوره» جشنواره را افتتاح کرد. 

در سال‌های اخیر اغلب فیلم‌های اروپایی و آمریکایی آغازگر جشنواره ونیز بوده‌اند. سال گذشته فیلم «حقیقت» ساخته «هیروکازو کورئیدا» با بازی «کترین دنوو» جشنواره ونیز را افتتاح کرد و سال پیش از آن نیز «نخستین انسان» به کارگردانی «دمین شزل» و با بازی «رایان گاسلینگ» جشنواره را افتتاح کرد. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز با تمهیدات خاص تحت تاثیر شیوع کرونا، از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار