مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان از پلمب بیش از یکصد واحد صنفی و چایخانه عرضه کننده قلیان در سطح این استان از اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: از همان ابتدای بازگشایی واحدهای صنفی در اردیبهشت امسال، هشدارها و تذکرهای لازم به آنها درباره ممنوع بودن عرضه قلیان داده شد.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 26 July 2020

سید مهدی میرجهانیان افزود: با وجود اخطاریه‌های مکرر کارشناسان بهداشت محیط به متصدیان چایخانه‌ها درباره ممنوع بودن عرضه قلیان بدلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین افزایش شیوع این بیماری در استان در چند هفته اخیر، شاهد عرضه غیر مجاز قلیان در چایخانه‌ها و اماکن عمومی بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اقدام باعث به خطر افتادن سلامت عمومی مردم می‌شود، بیش از یکصد چایخانه عرضه کننده قلیان از اواخر اردیبهشت امسال تا کنون بدلیل رعایت نکردن دستورهای بهداشتی و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی و با حمایت قضایی، پلمب شدند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با تاکید بر اینکه بازرسی‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پلمب کردن این واحدهای صنفی مسائل خاص خود را بهمراه دارد اما مرکز بهداشت با توجه به اهمیت سلامت عموم مردم با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت چایخانه‌ها در صورت عرضه چای و مواد غذایی و با رعایت دستورهای بهداشتی، مجاز است، تصریح کرد: اما بنا به گفته متصدیان این واحدهای صنفی، بیشتر درآمد آنها از محل عرضه قلیان است درحالیکه استعمال قلیان از نظر پزشکی و بهداشتی، برای انسان کاملا مضر است و در دوران کرونا نیز سلامت عموم مردم را تهدید می‌کند.

میرجهانیان به هماهنگی با نیروی انتظامی و شهرداری‌ها برای جلوگیری از عرضه قلیان در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها نیز اشاره و اضافه کرد: با عرضه قلیان اجاره‌ای در اماکن عمومی بویژه پارک‌ها برخورد می‌شود و تا کنون از فعالیت چند نفر در این زمینه جلوگیری شده است.

وی به خانواده‌ها درباره استعمال قلیان هشدار داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان استفاده از قلیان در بین بانوان افزایش یافته و این زنگ خطری برای جامعه و خانواده‌هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار