فرماندار چرداول؛
فرماندار چرداول گفت: برای توسعه زیرساخت ها و عمران روستای هدف گردشگری زنجیره در این شهرستان ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
کد خبر: ۸۸۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 29 July 2020

به گزارش تابتاک ایلام ؛ الیاس فتاحی  در بازدید از زنجیره علیا که یک روستای هدف گردشکری در استان ایلام است،اظهار داشت: اجرای برنامه های مناسب و طرح توسعه پایدار در روستاها برای ماندگاری مردم و عدم مهاجرت به شهرها از شعارهای عملیاتی دولت تدبیر و امید است که نتایج خوبی به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: هم اکنون با برنامه مدون و تعریف شده در روستاها با کاهش محسوس مهاجرت از روستا به شهرها مواجه شده ایم.

وی اظهار داشت: دولت کنونی توسعه زیربنایی، اقتصادی و عمرانی روستاها و توازن در خدمات رسانی را در عمل ثابت کرده است و امروز شاهد خدمات ارزشمندی از دولت و نظام جمهوری اسلامی در دورافتاده ترین روستاها و مناطق کمتر برخوردار هستیم و بهره مندی آحاد مختلف مردم از خدمات عمومی همچون راه، برق، آب، اینترنت، فضاهای آموزشی و فرهنگی و طرح های اشتغال زا موید این موضوع است.

فتاحی بر نقش روستاها در توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد و گفت: روستاها بعنوان تولیدکنندگان مهم، نقطه امنی در خودکفایی همه جانبه مردم در کشور بوده و در توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی فرهنگی نقشی مهم و تاثیرگذار دارند و محلی مناسب برای توسعه و رونق کسب و کار به شمار می آیند.

وی بیان داشت: روستای زنجیره علیا با توجه به موقعیت جغرافیایی از روستاهای هدف گردشگری در استان است که برای توسعه آن برنامه هایی از گذشته در دست اجرا بود که هم اکنون با نگاه ویژه دولت کارهای مهمی همچون سیل بند و سازه سنگ ملاتی، دیوار کشی جاده ارتباطی به منطقه تفرج گاه، آسفالت راه روستا از جاده اصلی تا ورودی روستا و بازگشایی، تعمیر و تسطیح جاده عشایری در این روستا صورت گرفته است.

فرماندار چرداول یادآور شد: برای توسعه و آسفالت جاده روستا به میزان ۲ کیلومتر هفت میلیارد ریال، سیل بند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، تسطیح، تیغه زنی و دیوارکشی و تعمیر پل راه تنگه و منطقه تفرج گاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و احیای جاده عشایری یک میلیارد و ۳۰۰ میلون ریال که جمعا ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی و استان هزینه شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار