رییس اداره پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: دست‌کم ۱.۶ درصد از دانش آموزان این استان در مقاطع تحصیلی هفتم و بالاتر جذب مدارس استعدادهای درخشان می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 30 July 2020

کلیم‌الله بابایی با اشاره به اینکه بطور معمول کمتر از ۲ درصد از دانش‌آموزان دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به سایر همکلاسی‌های خود هستند عنوان کرد: بر همین اساس میزان جذب آنها برای مدارس استعدادهای درخشان در استان اصفهان در زمان حاضر حدود ۱.۶ درصد است.

به گفته وی این آزمون پس از ۲ بار به تعویق افتادن بدلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، امروز برای مقطع هفتم (دوره متوسطه اول) با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و فردا آزمون مقطع دهم (دوره متوسطه دوم) نیز برگزار خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۸۴۹ دانش‌آموز شامل پنج هزار و ۳۵۷ پسر و ۶ هزار و ۴۹۲ دختر برای آزمون استعدادهای درخشان در مقطع هفتم در استان اصفهان ثبت نام کردند، افزود: از بین این داوطلبان چهار هزار و ۶۰۵ نفر کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند و حدود ۳۸ درصد داوطلبان امروز غایب بودند.

وی با اشاره به اینکه آزمون استعدادهای درخشان مقطع هفتم امروز در ۱۱۰ حوزه امتحانی در استان اصفهان برگزار شد، خاطرنشان کرد: از بین آنها ۴۴۱ دختر و ۴۲۱ پسر در ۱۲ واحد آموزشی استعدادهای درخشان پذیرش خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار