مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی بر این است فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود را در قالب ستاد مردمی بزرگداشت غدیر سازماندهی و اجرا کند.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 31 July 2020
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از نورافشانی ۱۱۰ مسجد در شب عید غدیر خبر داد و گفت: ۱۱۰ هزار پرس غذا در روز عید غدیر توزیع می‌شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با اشاره به برنامه‌های عید غدیر در همدان اظهار کرد: امسال برای پیشبرد بهتر برنامه‌ها، ستاد مردمی بزرگداشت ایام‌الله غدیر در سطح استان تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد به همت مجموعه‌های مختلف حاکمیتی و فعال در امر برگزاری مراسم غدیر نظیر هیئات حسینی، جامعه مداحان، جامعه ایمانی مشعر و ... شکل گرفته و یک اراده جمعی در فضای استان برای متفاوت شدن جشن غدیر وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی بر این است فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود را در قالب ستاد مردمی بزرگداشت غدیر سازماندهی و اجرا کند.

وی تاکید کرد: برنامه‌های مختلفی توسط ستاد مردمی غدیر در حال تدارک و اجراست که از عید غدیر و همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت اجرایی شود و تا ایام عید مباهله ادامه خواهد داشت.

نظیری با اشاره با تشکیل پویش‌های مختلف مانند «هر خانه یک پرچم» و «هر مغازه یک پرچم» گفت: اصناف نیز پرچم مزین به نام امیرالمومنین (ع) و غدیر را نصب می‌کنند.

وی از اطعام گسترده در شب و روز عید سعید غدیر خبر داد و گفت: ۱۱۰ هزار پرس غذا در سطح استان تهیه و توزیع خواهد شد.

برگزاری مسابقه "پیمان ماندگار" و نهج‌البلاغه‌خوانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه مسابقه "پیمان ماندگار" توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: مسابقات مختلف نهج‌البلاغه‌خوانی برای آشنایی مردم با معارف نهج البلاغه و برگزاری کاروان‌های شادی در بستر شب و روز عید غدیر از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات دلنوشته‌های غدیر "نامه به امام مهربانی‌ها" و مسابقات حکمت‌های نهج‌البلاغه، فضائل امیرالمومنین (ع) و آیات و روایات مرتبط با آن حضرت، عکس نوشته و فایل قصه برای گروه‌های کودک و نوجوان گفت: کلاس غدیرشناسی توسط موسسه فرهنگی احیای ثقلین برگزار می‌شود.

نظیری با بیان اینکه شعرخوانی و نقاشی نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است افزود: مسابقه درسنامه خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

وی به برگزاری برنامه زیارت آنلاین و سرود آنلاین اشاره کرد و گفت: انجام روزشمار غدیر در فضای مجازی و پخش فیلم‌های ۵۹ ثانیه‌ای و ۱۱۰ سخنرانی سخنرانان کشوری در کلیپ‌های سه دقیقه‌ای مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برنامه «بازی با کاغذ» برای کودکان و نصب المان و دیوارنگاره غدیر خاطرنشان کرد: آذین بندی خیابان‌ها و میادین و نورپردازی پل‌ها و زیرگذر‌ها برای روز غدیر انجام می‌شود.

وی به نصب بنر و آذین‌بندی مساجد و حسینیه‌ها و خیابان‌های اطراف توسط هیات‌های حسینی اشاره کرد و گفت: در این روز نان رایگان توسط نانوایی‌ها توزیع خواهد شد.

نظیری با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در روز عید غدیر خم افزود: فیلم و کلیپ از فضائل امیرالمومنین در تلویزیون‌های شهری پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت اجازه ستاد مقابله با کرونای استان، کاروان‌های شادی در خیابان‌ها و فضای باز به برگزاری جشن می‌پردازند در ادامه از اهدای هدیه به کسانی که نام فرزندشان را علی می‌گذارند خبر داد و افزود: کمک‌های مردمی نیز از طریق شماره حساب خدمتگزاران اربعین جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به نورافشانی ۱۱۰ مسجد در شب عید غدیر گفت: برگزاری بیش ۱۱۰ کاروان شادی و اجرای سرود از ابتدای میلاد امام هادی (ع) تا روز مباهله در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار