بهره‌برداری از نمایشگاه جدید اصفهان چه تاثیری بر توسعه کسب و کار خواهد داشت؟
امروزه اهمیت برپایی نمایشگاه‌ها در توسعه اقتصاد جهانی روز به روز در حال افزایش است. مطابق بررسی‌های انجام شده، برپایی نمایشگاه‌ها علاوه بر کسب درآمد، می‌تواند در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی سبب پویایی اقتصاد بومی، رونق صنعت گردشگری و از همه مهمتر حفظ و ارتقای اشتغال ملی شود؛ بنابراین توسعه زیرساخت‌های نمایشگاهی در هر کشور و شهری از جمله اصفهان یکی از الزامات توسعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 01 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، به اعتقاد عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس، با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و جایگاه اصفهان در سطوح مختلف کشور، باید بالاترین استانداردهای نمایشگاهی در این استان طراحی و پیاده‌سازی شود، چراکه برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند منجر به رونق تولید و افزایش ارتباطات بازرگانی شود.
او با اشاره به اینکه اصفهان با داشتن بیش از هشت هزار واحد صنعتی، تولیدی، وجود دانشگاه‌های مادر و بزرگ در رشته‌های مختلف و بالاترین حجم تولیدات صنایع‌دستی و کشاورزی، قطب صنعت کشور است، تاکید می‌کند: اصفهان با داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند میزبان مجموعه‌های مختلف در قالب نمایشگاه‌ها باشد و به طور قطع پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان که طی چند سال گذشته طراحی و در حال اجراست، نشان از توجه خاص مسئولان امر به این امر است و امیدواریم اصفهان میزبان نمایشگاه‌های بین‌المللی و عرصه‌های مختلف برای تبادلات تجاری و علمی فنی مهندسی و... باشد.
به گفته مقتدایی، پروژه نمایشگاه بزرگ در حال احداث اصفهان یکی از طرح‌های مهم و اثرگذار کشور خواهد بود و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سطوح مختلف ملی، استانی و محلی از آثار آن بهره‌مند شویم.
او تصریح می‌کند: با توجه به ظرفیت بالای اصفهان و همچنین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران، با بهره برداری از این طرح، اصفهان می‌تواند مرکزیت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور را بر عهده بگیرد؛ از سوی دیگر به دلیل مطرح بودن اصفهان در سطح جهانی و با توجه به خواهر خوانده‌های متعدد این شهر، نمایشگاه بزرگ اصفهان نه تنها در غرب آسیا و خاورمیانه بلکه در جهان می‌تواند به عنوان یک برند ملی جهت تقویت ظرفیت نمایشگاهی کشور گام بردارد.
یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز درباره تاثیر پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان بر رونق اقتصادی این شهر، می‌گوید: به طور قطع اصفهان به نمایشگاهی با این وسعت نیاز داشت، چراکه محل نمایشگاه فعلی موقت است و در حقیقت حق مطلب را برای فعالان اقتصادی این شهر ادا نمی‌کند.
به گفته عباسعلی جوادی، پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان می‌تواند یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کشور و دنیا شود و در شرایط عادی تاثیر زیادی بر رونق اقتصادی شهر خواهد گذاشت، اگرچه کرونا و تحریم‌ها از میزان اثرگذاری آن کم خواهد کرد.
او توضیح می‌دهد: اگرچه کرونا موجب شده بسیاری از تجمعات و مسافرت‌ها با محدودیت انجام شود، اما امیدواریم تا زمان افتتاح پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، با تولید واکسن و یا مهار کرونا شاهد حضور پررنگ مشارکت‌کنندگان از دیگر شهرها و کشورها باشیم.
او با اعتقاد بر اینکه تحریم‌ها موجب می‌شود کمتر بتوانیم از پتانسیل‌ نمایشگاه‌ها استفاده بهینه کنیم، اما با بهبود شرایط سیاسی کشور، به طور قطع در آینده نمایشگاه بزرگ اصفهان موجب رونق اقتصاد کشور و شهر خواهد شد.
جوادی با بیان اینکه متاسفانه صنعت اصفهان به دلیل مشکلات موجود شرایط خوبی ندارد، می‌گوید: واقعیت این است که اصفهان نسبت به سایر استان‌ها پیشرو صنعت کشور است و به طور قطع این نمایشگاه می‌تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم با حضور بازرگانان و مشارکت‌کنندگان خارجی موجب رونق صنایع دستی اصفهان و پیشرفت آن شود.
او خاطرنشان می‌کند: با توجه به اینکه نمایشگاه بزرگ اصفهان نخستین نمایشگاه کشور از نظر وسعت و فضای موجود است، با غلبه بر مشکلات کشور می‌تواند به جایگاه ویژه ای از نظربرپایی نمایشگاه های تخصصی در حتی خاورمیانه دست یابد.
از سوی دیگر رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی برق و الکترونیک اصفهان با اعتقاد بر اینکه نمایشگاه، لباس صنعت هر استان است، می‌گوید: هر چه این لباس مزین‌تر باشد و هر چه نمایشگاه و شرایط برپایی آن پربار و برازنده باشد شخصیت و سطح صنعت استان را بهتر به نمایش می‌گذارد.
سید محسن پورسعید با تاکید بر اینکه متاسفانه طی سال‌های گذشته حق صنعت اصفهان پایمال شده و این بار منفی برای استان به همراه داشته و با وجود توان بالا صنعتگران این شهر مظلوم واقع شده اند، تصریح می‌کند: اگر پروژه نمایشگاه جدیداصفهان بتواند در سطح بین‌المللی و جهانی حرکت‌های جدیدی رقم بزند به طور قطع در آینده حق صنعت و اقتصاد استان اعاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا نیز شرایط فعالیت صنعت و تولید را سخت‌تر کرده است، می ‌گوید: به طور قطع کرونا ماندگار نیست، اما شرط موفقیت نمایشگاه بزرگ اصفهان، این است که تمرکززایی نمایشگاه ها در تهران دور شویم و از سوی دیگر حرکت های بین المللی در محل جدید نمایشگاه اصفهان صورت گیرد و با دعوت از کشورهای مختلف و هزینه کردن برای آنها، تولیدات داخلی را در معرض نمایش قرار داده و به جای تبلیغ محصولات خارجی، محلی برای تبادلات تجاری و ارتباطات اقتصادی در اصفهان ایجاد کنیم.
به گفته پورسعید، پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان در جهت توسعه نمایشگاه فعلی این شهر است و به طور قطع این توان و قابلیت را برای جذب و حضور دیگر کشورها در محل جدید خواهد داشت؛ البته مدیریت این مجموعه باید برای به دست آوردن بازاری جدید در منطقه آن هم در اصفهان تلاش و هزینه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار