شهردار کاشان گفت: جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان به عنوان یک رویداد فرهنگی و هنری در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ 01 August 2020

سعید ابریشمی‌راد بیان کرد: جشنواره سراسری تئاتر مهر یک سفیر قدرتمند فرهنگی برای کاشان است و در راستای تقویت جایگاه این رویداد، با همکاری‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و شهرستان کاشان پس از سال‌ها پیگیری و نشست مستمر شورای سیاست‌گذاری با مدیران اداره‌کل هنرهای نمایشی و ارایه مستندات از ظرفیت‌های بی‌نظیر آن، در پانزدهمین دوره در تقویم سالیانه رویدادهای تئاتری اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور به ثبت رسید و برگ زرین دیگری به سند افتخارات کاشان اضافه شد.

وی برگزاری موفق ۱۵ دوره از این جشنواره را میدان مناسبی برای بروز استعدادهای درخشان و ارایه کارهای فاخر برای شکوفایی فضای هنری شهر قلمداد کرد و آن را موهبتی دانست که باید در راستای ارتقا و توسعه فرهنگی کاشان به خوبی از آن بهره برد.

به گفته شهردار، کاشان از دهه‌های گذشته خاستگاه عرصه هنرهای نمایشی بوده و هنرمندان بزرگی از این خطه هنرخیز و هنرپرور توفیق حضور در عرصه فرهنگ و هنر کشور را یافته‌اند و در مجموع دیار سیلک پیوسته جریان‌ساز رویدادهای هنری موثری مانند جشنواره سراسری تئاتر مهر بوده است که شاخص‌ترین رویداد فرهنگی منطقه به شمار می‌آید.

وی افزود: تئاتر به مخاطبانش یاد می‌دهد همچنان که مسوولیت‌پذیری نقش‌آفرینان شرط لازم موفقیت یک اثر نمایشی است، برای رقم خوردن رویدادهای خوب برای یک شهر، کنار هم قرار گرفتن شهروندانی آگاه به حقوق و وظایف خویش نیز یک رکن اساسی است.

ابریشمی‌راد اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز شهرداری‌ها فراتر از مجموعه صرف خدماتی در جایگاه نهادی اجتماعی قرار گرفته‌اند و باید عملکردی متناسب با نیازهای گوناگون اجتماعی داشته باشند، از این رو شهرداری کاشان با اقدام‌هایی مانند تشکیل شورای هنر و تقویت ارتباط با هنرمندان وظیفه میزبانی از این جشنواره را در قالب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برعهده گرفته است.

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب برای گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت جوانان، تصریح کرد: اگر بتوانیم به جوانان هنرمند میدان دهیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، علاوه بر رشد و تعالی جوانان، زمینه برای ارتقای جایگاه هنر در کاشان به ویژه هنر تئاتر بیش از پیش فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار