معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری فلاورجان:
نشست هم اندیشی روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با فعالان فرهنگی و مدیران خبرگزاری ها و کانال های خبری مجازی شهرستان فلاورجان، در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 02 August 2020

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری فلاورجان در این جلسه، تولید محتوای خوب و اطلاع رسانی به موقع را برای مدیریت مصرف آب توسط مردم بسیار مهم دانست و گفت: الگوی مصرف بهینه آب باید در جامعه رعایت شود و این موضوع در شهرستان فلاورجان به دلیل کاهش ذخایر منابع آبی نیازمند توجه بیشتر است.
سلطانی با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: برای عبور از این شرایط بحرانی به آب نیازمندیم و باید مصرف آن را مدیریت کرد. وی از رسانه ها خواست به وظیفه اطلاع رسانی خود در این حوزه نیز همانند گذشته با دقت و حساسیت عمل کنند.
احساس امنیت و آرامش در مردم، نتیجه اطلاع رسانی صادقانه توسط رسانه ها
مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فلاورجان گفت: اصحاب رسانه در خط مقدم ارتباط دولت با مردم هستند و اطلاع رسانی درست خدمات صورت گرفته، باعث ایجاد احساس امنیت و آرامش در آنها می شوند.
محمد مهدی پراندوخ در این نشست، شبکه آب و فاضلاب را به موجودی زنده تشبیه کرد که نیازمند رسیدگی، تغذیه و نظارت شبانه روزیست و مدیریت آب و فاضلاب منطقه فلاورجان این اقدامات را بدون وقفه تحت هر شرایطی پیگیری می کند.
وی با اعلام غیرحضوری شدن تمامی خدمات قابل ارائه به مردم در حوزه های آب و فاضلاب و عدم نیاز به مراجعه حضوری مردم در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: این خدمات بر اساس مقررات و دستورالعمل های اجرایی مشخصی انجام می شود و با توجه به یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، خدمات یکپارچه برای همه مشترکین ارائه می گردد.
مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فلاورجان شیوع کرونا و ورود به فصل گرما را عامل افزایش زیاد مصرف آب در این شهرستان دانست و افزود: علیرغم افزایش مصرف آب در این روزها، پرسنل شرکت آب و فاضلاب با تمام توان و امکانات خود آب شرب مورد نیاز مردم را تامین می کنند و تاکنون مشکلی در این خصوص وجود نداشته است.
پراندوخ اطلاع رسانی به مردم برای استفاده صحیح از آب را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: پایدار بودن جریان آب ارتباط مستقیمی با احساس رضایتندی مصرف کنندگان دارد و رسانه ها می توانند با انعکاس خدمات انجام شده و ارائه توصیه های مدیریت مصرف، نقش اساسی را در این زمینه ایفا کنند.
استمرار برنامه های فرهنگی و آموزشی مدیریت مصرف آب با بهره گیری از فضای مجازی
محسن شفیعا رئیس اداره آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان گفت: هدف اصلی از ترتیب دادن این نشست، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی اهمیت و روشهای صرفه جویی در مصرف آب به مردم است و آنچه در این راستا اهمیت دارد انتقال صحیح اطلاعات و نشر محتواهای فرهنگی آموزشی مناسب و متناسب با گروه های هدف است.
وی با قدردانی از اصحاب رسانه و مدیران کانال های خبری مجازی شهرستان فلاورجان برای همکاری با شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: رسانه های محلی می توانند با نگاه مخاطب شناسانه و آشنایی که با شرایط فرهنگی و بومی مناطق شهرستان که دارند این شرکت را در تولید محتواهای متناسب با آن یاری دهند.
محسن شفیعا با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح فرهنگی "سه شنبه های آبی" و همچنین جشنواره فرهنگی هنری "خانواده آبی" در استان اصفهان افزود: رسانه های شهرستان می توانند در قالب طرح سه شنبه های آبی، روزهای سه شنبه هرهفته به صورت هماهنگ اطلاع رسانی های لازم را درخصوص مدیریت مصرف آب انجام دهند و مسابقات فرهنگی متنوعی را نیز برگزار نمایند و شرکت آب و فاضلاب نیز حمایت های لازم را انجام می دهد.
در ادامه جلسه، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه، پیشنهادها و راهکارهای خود را برای استفاده موثرتر از فضای مجازی در خصوص فرهنگسازی مدیریت مصرف آب ارائه دادند.
توجه بیشتر به دانش اموزان دوره ابتدایی برای آموزش از طریق شبکه "شاد"، استمرار آموزش ها به دانش آموزان و کودکان تا پایان دوره نوجوانی، استفاده از انیمیشن ها و برنامه های شاد و طنز برای ارائه محتوا، ایجاد فضایی برای تولید محتواهای متنوع توسط کودکان و نوجوانان در منازل از طریق برگزاری مسابقات و انتشار آنها در فضای مجازی و همچنین پرداختن به موضوعاتی مانند انشعابات غیرمجاز، استفاده غیرمجاز از آب شرب و معرفی آبهای خاکستری و کاربرد آنها از پیشنهادات ارائه شده در این نشست بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار