مدیر آبفا شهرستان مبارکه اعلام کرد: در سال جاری 13 باب مخزن، 7 فقره چاه و 20 دستگاه فلومتر در 5 شهر کرکوند، مبارکه، زیباشهر، دیزیچه و طالخونچه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان مجهز به سیستم تله متری شدند.
کد خبر: ۸۸۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲ 03 August 2020

مرتضی یادگاری افزود: هم اکنون تمامی تاسیسات آبی در این شهرستان تا شعاع 40 کیلومتری در مرکز منطقه، از طریق سیستم تله متری به صورت آنلاین مورد بررسی و کنترل قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه با راه اندازی سیستم تله متری وقوع حوادث در شبکه آبرسانی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش یافته است عنوان کرد: در سه ماهه اول سال گذشته 246 مورد حوادث در شبکه آب به وقوع پیوست، در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال جاری به 217 مورد کاهش یافته است.
مدیرآبفا شهرستان مبارکه با اشاره به کاهش حوادث انشعابات آب اعلام کرد: در 3 ماهه اول سال گذشته 517 مورد حادثه در انشعابات آب در شهرستان مبارکه صورت گرفت در حالیکه با راه اندازی سیستم تله متری در تاسیسات و منابع آبی در این این شهرستان این رقم در مدت مشابه سال جاری به 410 مورد رسید که بیانگر کاهش 20درصدی می باشد.
یادگاری تجهیز مخازن به سیستم تله متری را موجب توزیع عادلانه آب میان شهرها و روستاهای تحت پوشش آبفا منطقه مبارکه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 127 هزار نفر جمعیت شهری و 26 هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش آبفا مبارکه هستند که با کنترل آنلاین، منابع آب به صورت عادلانه میان مشترکین توزیع می گردد.
وی نصب 20 دستگاه فلومتر بر روی 7 حلقه چاه را یکی دیگر از عوامل توزیع عادلانه آب برشمرد و بیان داشت: با نصب 20 دستگاه فلومتر بر روی منابع داخلی میزان خروجی آب به صورت دقیق با هدف مدیریت تامین و توزیع این نوع منابع در دستور کار قرار گرفت.
یادگاری افزود: در زمان پیک مصرف، آب مورد نیاز منطقه 800 لیتر برثانیه است که 550 لیتر آن از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ و 250 لیتر آن با بهره گیری از منابع داخلی تامین می شود.
مدیرآبفا مبارکه به رفع مشکل افت فشار آب در محله نصیر آباد پرداخت و خاطر نشان ساخت: با راه اندازی سیستم تله متری و تله کنترل، مشکل افت فشار آب در محله نصیر آباد مبارکه برطرف شد. همچنین شش دستگاه فشارشکن بر روی خطوط اصلی آبرسانی نصب شده که این امر نیز در فشار یکسان آب در شبکه توزیع بسیار موثر می باشد.
وی کاهش هدر رفت را در مدیریت تامین و توزیع منابع آبی بسیار حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: از حدود 400 کیلومتر شبکه توزیع آب شهری در شهرستان مبارکه، حدود 20 درصد آن فرسوده می باشد و از 200 کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی در منطقه، حدود 50درصد آن فرسوده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار