مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان:
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: سال 99 به سال جهش تولید نامگذاری شده و در این راستا معتقدیم حمایت از صنعتگران شهر اصفهان به خصوص در شهرک امیرکبیر باید جدی باشد که طی جلساتی با صنوف مربوطه قرار است شهرک امیرکبیر 2 در اصفهان ساخته شود چون کارگاه ها در امیرکبیر رو به اتمام است.
کد خبر: ۸۸۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 04 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد مجیری در سلسله نشست های سه شنبه ها با رسانه در ارتباط آنلاین با خبرنگاران با اشاره به دو ماموریت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان، ماموریت اول را ساماندهی 120 هزار واحد صنفی با پروانه و بدون پروانه در شهر اصفهان عنوان و اظهار کرد: برخی از این اصناف به طور صحیح مستقر نشده اند و وظیفه اصلی شهرداری در راستای ساماندهی این اصناف است تا بخشی از اصناف مزاحم را در شهرک ها مستقر کند.
وی ادامه داد: ماموریت دوم این سازمان این است که باید محصول را مستقیم از باغدار و کشاورز بدون واسطه به مصرف کننده نهایی برساند که در این زمینه میدان مرکزی میوه و تره بار 25 سال پیش افتتاح شده و تاکنون وظیفه خود را انجام می دهد و بازارهای روز کوثر شهرداری به کمک شهرداری آمده و فضایی ایجاد کرده تا محصولات مورد نیاز مردم از واحد تولیدی به مصرف کننده برسد.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان افزود: در نظر داریم در سال جدید بنا به وظیفه ای که کارگروه ستاد تنظیم بازار بر عهده شهرداری های کلانشهرها گذاشته است، بازارهای تخصصی محله ای را راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه شش ماه است با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، گفت: از روزهای اول ضدعفونی بازارها را داشتیم، توزیع ماسک و دستکش در بازارها صورت گرفت تا مردم نیازهای خود را با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تامین کنند.
مجیری ادامه داد: امیدواریم خط 4 رقمی 3553 که برای سفارش خرید از بازارهای کوثر راه اندازی شده است، در مواقع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا در عید قربان از طریق این خط مردم نذورات خود را سفارش دادند و در کشتارگاه بهداشتی کشتار انجام و با خودروی سردخانه دار به درب منزل تحویل شد.
وی افزود: همچنین در راستای مقابله با کرونا از پرسنل سازمان هم تست پی سی آر گرفته شد و چند نفر از همکاران مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند که با قرنطینه در منزل به کار برمی گردند.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: در این روزها اجرای طرح کمک مومنانه را داشتیم که فروشگاه کوثر کمک هایی را به دست نیازمندان رساندند.
وی افزود: در این شرایط، برخی بازارها از جمله گل و گیاه همدانیان به علت تعطیلی دچار آسیب اقتصادی شد. در شهرداری مرکزی بخش اقتصادی ستاد مقابله با کرونا تشکیل و برای مواردی از این نوع در ستاد مطرح و تصمیمات خوبی گرفته شد.
مجیری تصریح کرد: بودجه 290 میلیارد تومانی در پایان سال قبل برای سال 99 سازمان مصوب شد که جهش سه برابری داشت. تامین هزینه و اجرای پروژه های سازمان تا پایان سال در این شرایط اقتصادی بسیار مشکل است اما کمک همکاران من در سازمان این امید را می دهد که گام به گام این مراحل را پشت سربگذاریم و در پایان تحقق بودجه درآمد و هزینه را داشته باشیم.
جابجایی 20 واحد پرنده فروشی از شهر اصفهان
وی در مورد پروژه های سال جدید سازمان اظهار کرد: یکی از مواردی که در کارگروه امنیت سلامت غذایی مطرح بود موضوع جدا شدن مکان پرندگان ذبحی از شهر است چون به بافت مسکونی نزدیک و مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده بود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین راستا مکانی را در شهر اصفهان آماده کردیم و 20 واحد پرندگان ذبحی دارای آلودگی بهداشتی شناسایی شد و جلسات متعددی را با اصناف برگزار کردیم تا نهایتا مجموعه ای ساخته شود.
وی افزود: عملیات عمرانی این مجموعه آغاز شده و تا پایان سال 20 واحدی که در خیابان های عطار نیشابوری، میدان امام علی، مسجد سید و حکیم نظامی مستقر هستند جابجا شوند، این مجتمع صنفی، دارای یک کشتارگاه کوچک و دامپزشک مستقر است و اجرای چنین طرحی جزو پروژه های شهردار اصفهان نیز بود.
مجیری در مورد پروژه های میدان مرکزی میوه و تره بار، گفت: پروژه خروجی و ورودی از سمت شمال میدان با حدود 45 میلیارد تومان برآورد اعتبار در نظر گرفته شده است که این کار با معاونت عمران مطرح شده و با توجه به تجهیز کارگاهی که نزدیک پل های شهید سلیمانی مستقر است درصدد هستیم این طرح را آغاز کنیم و تا پایان سال شاهد بهره برداری از پروژه باشیم.
وی افزود: خودروها اغلب در خروج از میدان مرکزی در تقاطعی که باید دور بزنند دچار مشکل بودند که تصادفاتی رخ می داد که این طرح برای کاهش تصادفات تعریف شد و با توجه به ساخت مجموعه پل های شهید سلیمانی این طرح حائز اهمیت است.
افزایش ظرفیت غرفه های میدان میوه و تره بار
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین تالار 25 در میدان در حال ساخت است و تا پایان سال اجرایی می شود تا 28 غرفه عمده فروشان به ظرفیت میدان اضافه شود.
وی افزود: در کنار تالار 25 تخریب تالار قبلی 24 را خواهیم داشت و به جای آن عملیات ساختمانی 24 را خواهیم داشت که در سال 1400 به پایان می رسد.
مجیری بیان کرد: تالارهای 24، 25 و 26 میدان مرکزی می تواند توسعه میدان را از لحاظ ظرفیت غرفه های میدان داشته باشد که با توجه به رشد جمعیت شهر اصفهان می تواند در جهت تامین نیازهای مردم کمک کند.
وی با اشاره به اینکه تالار 23 که بارانداز ماهیان دریایی است، ظرفیت خوبی در استان اصفهان ایجاد کرده است، اظهار کرد: ماهیان به صورت شبانه از استان های جنوبی و شمالی به استان اصفهان می رسد و صبح از شهر اصفهان به 7 استان ارسال می شود که بازسازی تالار در دستور کار است تا استان های دیگر هم پوشش دهیم. این طرح هم تا پایان سال بهره برداری می شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه استقرار نامناسب واحدهای صنفی می تواند آلایندگی و مشکل در تردد مردم داشته باشد اما با توجه به قوانین شهرداری موظف است این مصادیق مزاحمت را شناسایی و رفع کند، گفت: این کار انجام نمی شود مگر اینکه دستگاه های دیگر اعم از محیط زیست، فرمانداری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف همراه شوند تا فضا برای ساماندهی اصناف آماده شود.
وی بیان کرد: اخیرا مطالعه ای در زمینه طرح جامع مشاغل مزاحم شهری اصفهان صورت گرفت که از این مطالعه سه لایحه را تقدیم شورای شهر اصفهان می کنیم و از این مصوبات در جهت ساماندهی هرچه بهتر و زودتر صنوف استفاده شود.
مجیری افزود:‌ در حال مذاکره با اتحادیه های دارای مشکل هستیم چون برخی فعالان صنف برای جابجایی مقاومت می کنند و تغییر برای صنف مشکل است: باید آنها را ترغیب کنیم که این شهر ماست و همه در آن زندگی می کنیم و قطعا همراهی می تواند در جهت سهولت ساماندهی مشاغل کمک کند.
وی در مورد زمان کلنگ زنی مجتمع پروژه موتورسیکلت اصفهان تصریح کرد: چون اغلب واحدهای فروش موتورسیکلت ابعاد مناسب را ندارد این موتورسیکلت ها در پیاده رو گذاشته می شود برای رفع این مشکل، در تلاش بودیم زمین 16 هزار متری خیابان سروش را از طریق مشارکت با بخش خصوصی به مجتمع موتورسیکلت اختصاص دهیم.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: این کار به این سبب سخت است که مشارکت کننده باید به این کار ترغیب شود و سرمایه گذار و شهرداری باید دید برد – برد داشته باشند تا کار محقق شود. هم اکنون سرمایه گذار در حال مطالعه پروژه است که در پیش بینی اولیه 72 هزار مترمربع فضای فروشگاهی و نمایشگاهی در این مجتمع ساخته می شود.
وی در خصوص عدم راه اندازی سردخانه میدان مرکزی میوه و تره بار اظهار کرد: موقعی که میدان در سال 1373 بهره برداری شد در طرح آن، مجموعه سردخانه، سورتینگ و صنایع جانبی دیده شد اما با توجه به اینکه سرمایه گذار جدی برای این کار وجود نداشته تاکنون طرح مسکوت مانده است اما از طریق جهاد کشاورزی و استانداری درخواست برای ایجاد سردخانه وجود دارد که در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری در حال مطالعه است.
مجیری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا قبل از پایان سال این کار را محقق کنیم و قطعا نیاز است در کنار میدان مرکزی این اتفاق رخ دهد چون در کاهش هدررفت میوه نقش و جابجایی آن در روزهای گرم تابستان نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به ساخت تقاطع غیرهمسطح در ورودی میدان مرکزی، تصریح کرد: برآورد این طرح انجام شده اما با توجه به افزایش قیمت میلگرد درصدد هستیم از طریق کارخانه ذوب آهن یا فولاد مبارکه برای پروژه ها تامین مواد اولیه داشته باشیم که در کمتر از یک ماه آینده عملیات طرح آغاز می شود و سازمان عمران قول داده تا پایان سال بهره برداری شود و با پل های شهید سلیمانی با هم آغاز به کار کند.
بازارهای کوثر خالی از کالا نمی ماند
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در مورد خرید از بازارهای کوثر افزود: قبل از سال با توجه به اینکه مردم احساس کردند ممکن است در بازار کمبود باشد، با هجوم برای خرید روبرو بودیم اما به بهره برداران بازارها تکلیف کردیم تمامی بازارها خالی از کالا نباشد، با این برنامه ریزی مردم خلاء کالا را حس نکردند و این موضوع ادامه داشته و تامین نیازهای مردم را با توجه به پشتیبانی شرکت های پخش و بهره برداران انجام می دهیم.
وی تاکید کرد: سامانه خرید مجازی از بازارهای روز کوثر به صورت اینترنتی تا ماه آینده راه اندازی می شود.
مجیری در مورد جابجایی پرنده فروشان خیابان عطار نیشابوری نیز اظهار کرد: این مسئله در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح است اما معتقدم در موضوع ساماندهی به صورت سلبی نمی توان عمل کرد چراکه وقتی با معیشت و سلامت مردم توامان مواجه هستیم باید در این زمینه زمینه سازی شود.
وی تصریح کرد: برای این کار زمینی آماده کردیم و اصناف مربوطه تعهد محضری دادند تا با جابجایی واحدهای قبلی پلمپ و در مکان بهداشتی مستقر شوند. مکان استقرار پرنده های تزئینی هم در بازار گل و گیاه ارغوان در حال طراحی است که بعد از ساخت دغدغه مردم خیابان عطار نیشابوری رفع می شود.
ساخت کوثرهای 15 و 16 در شهرک زاینده و شهید کشوری
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در مورد وضعیت ساخت کوثر 2 سپاهان شهر افزود: مردم ساکن در این منطقه نیازهای اساسی را از کوثر ۲ سپاهان شهر تامین می کنند و مساحت کم این فروشگاه و تقاضای مردم، سازمان میادین، امام جمعه و شهردار منطقه 5 را برآن داشت تا زمینی را در کنار بازار با مساحت دو هزار مترمربع اختیار کرده و برای ساخت اختصاص دهند؛ تا ماه آینده مناقصه این پروژه برگزار، پیمانکار مشخص و عملیات ساخت آغاز می شود.
مجیری بیان کرد: ساخت بازار کوثر 15 در شهرک زاینده رود را به پایان رساندیم و در حال تجهیز آن هستیم تا یک ماه آینده افتتاح شود. در این شهرک تجمع و تراکم جمعیت است اما فروشگاهی برای مردم نبود و اکنون ساکنان در فضای فروشگاهی نیازهای خود را تامین می کنند.
وی افزود: فروشگاه 16 هم در شهرک شهید کشوری در حال اجراست و به واسطه تغییرات در طرح، طرح جدید نهایی شده تا پیمانکار را مشخص کنیم، تا دو ماه دیگر آغاز عملیات عمرانی کوثر شهرک شهید کشوری را خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در مورد تعامل سازمان با مجموعه فروشگاه های رفاه ادامه داد: فروشگاه رفاه در شهر اصفهان چند شعبه دارد و اخیرا شعبه ای در میدان امام علی تجهیز و راه اندازی شد. در حال مذاکره هستیم تا رابطه ای را بین کوثر و رفاه داشته باشیم و جلساتی در این زمینه داشتیم که شهرداری می تواند زمین هایی را براس اخت فروشگاه های رفاه در اختیار این مجموعه قرار دهد.
مجیری افزود: قبلا از سوی شهروند این تقاضا مطرح بود و فضاهایی را معرفی کردیم تا با برند خودشان نیازهای مردم را مرتفع کنند.
وی در مورد جابجایی بازار گیاهان دارویی، گفت: با توجه به استقبال مردم از طب سنتی و گیاهان دارویی 30 غرفه در این بازار ایجاد شده و روزهای جمعه کلاس های رایگان برگزار می شود؛ همچنین تصمیم گرفتیم در بازار گل و گیاه ارغوان فضای جدیدی را برای این بازار در نظر بگیریم.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه شهرک خشکبار برای انتقال واحدهای صنفی خشکبار خیابان جهاد، صارمیه، ولیعصر و عبدالرزاق ساخته شد، گفت: خودروهای حمل بار این مغازه ها اغلب کامیون هایی هستند که در انبار بارگیری می کنند و مزاحمت برای مردم دارند؛ در همین راستا مجموعه خشکبار با نظر اتحادیه ساخته و بخشی از این واحدها واگذار شده است.
66 غرفه دیگر به مجموعه خشکبار اصفهان اضافه می شود
وی ادامه داد: در مزایده ها متقاضیان زیادی اعلام درخواست برای گرفتن غرفه داشتند و براساس مصوبات شورای شهر واگذاری واحدها به صورت 30 درصد نقد با اقساط 48 ماهه مصوب شد، همچنین به دنبال هستیم 66 واحد جدید را به صورت مشارکتی در مجموعه بسازیم.
مجیری با بیان اینکه همکاران حوزه بهره برداری سازمان میادین روزانه ساعت 4 بامداد در میدان میوه و تره بار حضور دارند و قیمت را رصد می کنند تا این قیمت را به بازارهای روز کوثر اعلام کنند، گفت: همه محصولات این میدان با درصد سود مشخص عرضه می شود.
وی بیان کرد: برای ارزان تر رسیدن محصول به دست مردم پیرو مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور بازارچه های عرضه میوه وتره بار را در سطح محلات راه اندازی می کنیم تا به صورت مستقیم بار به دست مردم برسد. به صورت پایلوت دو منطقه 7 و 10 را مدنظر قرار دادیم که تا پایان امسال بازارچه را ایجاد کنیم و در حال شناسایی و مکان یابی زمین های مناسب در سایر مناطق هستیم.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در مورد انتقال موزاییک سازان از منطقه 2 هم اظهار کرد: طرح جامع مشاغل مزاحم انجام شده و همه بحث های مربوط به ساماندهی مشاغل از جمله موزاییک سازان در این طرح لحاظ شده است، همچنین مصوبه هیئت وزیران را برای ساماندهی داریم به طوریکه دبیرخانه ای برای ساماندهی تشکیل شده که ریاست آن با فرماندار و دبیر آن شهردار است.
وی افزود: در این زمینه در حال بررسی زمینی در منطقه 2 برای واگذاری به این صنف هستیم. البته ما در این زمینه ریخته گری ها و آب کاری ها را هم داریم اما ما دبیرخانه این کار هستیم و کمک سایر دستگاه ها نیاز است تا ساماندهی پیش رود.
مجیری تصریح کرد: در حوزه ساماندهی واحدهای تعمیر و فروش قطعات خودرو هم کلینیک خودرو را اجرایی می کنیم و اولین کلنگ زنی در میدان مرکزی انجام شد و دومین هم در سپاهان شهر است ، دیگر مناطق و از جمله خیابان شاپور هم برای ساماندهی مدنظر ماست.
وی در مورد نظارت بر دلالان میدان میوه و تره بار گفت: کارگروه تنظیم بازار به این موضوع ورود پیدا کرده اما همکاری غرفه داران مستقر را می طلبد.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در مورد راه اندازی صنایع تبدیلی و بسته بندی در میدان میوه و تره بار هم گفت: بخشی از میدان در ضلع شرقی برای صنایع تبدلی که یکی از مهمترین صنایع صنعت سورت و بسته بندی است، پیش بینی شده و سازمان هم چندین نوبت فراخوان داد که از طرف سرمایه گذاران استقبال نشد و اخیرا سرمایه گذاری اعلام امادگی کرده تا در آینده نزدیک صنعت سورت را ایجاد کنیم.
افزایش قیمت ها افتتاح بازار گل ارغوان را به تعویق انداخت
مجیری در مورد به تعویق افتادن زمان بهره برداری از بازار گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: با توجه به مشکلات و افزایش قیمت ها، بهره برداری بازار گل و گیاه ارغوان با مشکلاتی روبرو شد و افتتاح آن به تعویق افتاد که امیدواریم در سال 1400 شاهد راه اندازی بازار باشیم.
وی به راه اندازی کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اشاره و تصریح کرد: صادرات محصولات استان اصفهان از این طریق صورت می گیرد و یکی از موارد مهمی که در ایجاد بازار گل و گیاه بین الملل ارغوان دیده شد ایجاد شرکت های مدیریت صادرات است تا صادرات گل سرشاخه، ماهیان و پرنده های زینتی را از طریق کارگو ترمینال انجام دهیم. در آینده نزدیک که این واحدها به بهره برداری برسد شاهد صادرات این محصولات و تقویت شرکت های مدیریت صادرات از طریق شهرداری هستیم.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: شهرک طلا در شهرک صنعتی جی، با تعامل بین شهرداری و صنف تولیدکننده طلا و نقره باید ساخته شود که جلسات متعددی در این راستا داشتیم و در کمیسیون ماده 5 مطرح شده و در حال دریافت مجوزهای لازم هستند تا هرچه زودتر زمین که جانمایی شده تملک کنند و با کمک شهرداری اصفهان این امر تحقق یابد.
وی در مورد بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان تصریح کرد: این بازار در مساحتی 14.5 هکتار و با گستره ویژه از مشاغل مختف شهری از جمله عرضه گل و گیاه زیر مجموعه گل آپارتمانی، باغچه و سرشاخه است که از سالن سرشاخه با مساحت شش هزار و 400 مترمربع تا آخر سال بهره برداری می شود، همچنین سالن کود و سم هم که به ادوات کشاورزی و گلخانه ای اختصاص دارد، امسال ساخته می شود.
مجیری ادامه داد: ساختمان پرندگان و ماهیان زینتی به علت شرایط خاص تاسیسات ویژه، طراحی ویژه، موتورخانه و تهویه هوا می طلبد. همچنین در این بازار تصفیه خانه آب عادی و صنعتی و محوطه و دسترسی به بازار، موقعیت های تفریحی و گردشگری را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: سال 99 به سال جهش تولید نامگذاری شده و در این راستا معتقدیم حمایت از صنعتگران شهر اصفهان به خصوص در شهرک امیرکبیر باید جدی باشد که طی جلساتی با صنوف مربوطه قرار است شهرک امیرکبیر 2 در اصفهان ساخته شود چون کارگاه ها در امیرکبیر رو به اتمام است.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان بیان کرد: در آینده نزدیک واحدهای عرضه خورده سنگ در خیابان بعثت برای ساماندهی به زمین 14 هکتاری در کنار رینگ چهارم در جاده حبیب آباد انتقال پیدا می کنند.
وی افزود: کارگروهی در سازمان برای ساماندهی ون کافه ها تشکیل دادیم تا مجوزهای مختلف را بگیریم و با مجوز این واحدها در محل های مورد تصویب شورای شهر به کار خود ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار