وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت به دنبال جریان پایدار تولید و عرضه مسکن است، گفت: سازندگان، کارگزاران و انبوه‌سازان باید تمام اراده و توان خود را برای افزایش کیفیت مسکن در طرح اقدام ملی به کارگیرند.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 05 August 2020

به گزارش تابناک مرکزی « محمد اسلامی» در جریان سفر به استان مرکزی در آیین  افتتاح طرح بازآفرینی شهری ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه اراک افزود: در این طرح باید معماری ایرانی و اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی  ادامه داد: دولت به دنبال آن است که واحدهای فرسوده، ناکارآمد و ناپایدار را به واحدهای مقاوم تبدیل کند.

اسلامی اظهار داشت: کوی سجادیه اراک یکی از مصادیق درست طرح‌های بازآفرینی شهری را تجربه کرده و این منطقه ظرفیت اجرای فاز چهارم را نیز دارد.

وی گفت: در راستای طرح اقدام ملی مسکن، بیش از ۲۰ هزار واحد در استان مرکزی پایه‌گذاری شده است که اجرای آن می‌تواند دغدغه مردم در مسکن را کاهش دهد.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: با وجود شرایط اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه ۸۰ پروژه راه و شهرسازی در این استان فعال است.

سید « علی آقازاده» افزود: مشارکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران در این شرایط به کمک آمده‌اند و اقدامات و کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: زمین هشت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در استان مرکزی در اراک و ساوه تامین شده و عملیات اجرایی تعداد زیادی از این طرح‌ها آغاز شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: ساخت این واحدها نقش موثری در کاهش تقاضای مسکن دارد.

آقازاده گفت: علاوه بر این در ۲ شهر جدید امیرکبیر و مهاجران نیز حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی ایجاد می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان مرکزی کلنگ پروژه مسکونی ۶۰۰ واحدی غدیر طرح اقدام ملی مسکن کوی کوثر اراک را در زمینی به وسعت چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع بر زمین زد.

پیش‌بینی شده در این طرح ۱۶ بلوک ۶ طبقه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ایجاد شود.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پل سنجان از دیگر برنامه‌های این سفربود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار