آیین تجلیل از مقام خبرنگار همزمان با روز ولادت امام هادی (ع) و آستانه سالروز عید غدیر خم و روز خبرنگار؛ با حضور سید محسن سجاد، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، محمد اخلاق پور، موسس مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای علم و فناوری، سید محمد قلمکاریان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، هادی زمانی، رئیس هیأت مؤسس و مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان، سید محمد موسوی، نائب رئیس خانه ارتباطات استان اصفهان و عبدالحسین جعفری، رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 06 August 2020

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای علم و فناوری،رسالت خبرنگاران برای توسعه و افزایش آگاهی نسبت به عملکردها جامعه است.
سید محسن سجاد، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، در خصوص اهمیت جایگاه خبرنگاران گفت: امروز رسالت خبرنگاران برای توسعه و افزایش آگاهی نسبت به عملکردها  جامعه است و در این شرایط با توجه به وجود تحریم ها و شرایط جهانی کرونا بیش از پیش نیاز است که خبرنگاران و صاحبان اندیشه نسبت به قلم فرسایی برای آگاهی نقش آفرینی کنند.

جایگاه خبرنگار در بالابردن آگاهی و اطلاع رسانی مستلزم دانش تخصصی در حوزه فناوری فرهنگی است.
محمد اخلاق پور، مؤسس و مدیر مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای علم و فناوری در آئین تجلیل از خبرنگاران، جایگاه خبرنگار در بالابردن آگاهی و اطلاع رسانی را مستلزم دانش تخصصی در حوزه فناوری فرهنگی دانست و در همین راستا نیز بیان داشت: یکی از اهداف مجتمع آموزشی علم و فناوری ارائه خدمات به منظور پرورش دادن نیروی انسانی علاقمند به مهارت خبرنویسی و خبرنگاری است و همچنین فراهم سازی بسترهای ارتباطی در راستای ارتقاء سطح دانش خبرنگاران فعال و باتجربه برای تبادل اطلاعات در امر اطلاع رسانی در سطح وسیع می‌باشد.

رسالت خبرنگاران در این است که اطلاعات دقیق و صحیح را برای احقاق حقوق مردم ارسال کند.
سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن تکریم سالروز ولادت امام هادی علیه السلام و نزدیکی ایام غدیر گفت: در رویداد غدیرخم نبود اطلاع رسانی اطلاعات صحیح از این واقعه بزرگ تاریخ اسلام باعث ظلم به مولا حضرت علی(ع) و جامعه تشیع گردید و رسالت خبرنگاران در این است که اطلاعات دقیق و صحیح را برای احقاق حقوق مردم  منتشر کنند.
وی تصریح کرد: حقیقت نقش سازنده‌ای برای احقاق حقوق و جایگاه اجتماعی جامعه دارد و امروز ضرورت این مهم باید بیش از پیش مورد تاکید و توجه باشد.

نگاه ویژه به ارتباطات اجتماعی در تمام سطوح جامعه بویژه در شرایط کرونا دستور کار خانه ارتباطات استان است.
در ادامه سید محمد موسوی نائب رئیس خانه ارتباطات گفت: ما به مردم بر اساس نیازی که به روابط اجتماعی و ارتباطی دارند باید نگاه دقیقی را در نظر بگیریم.
وی افزود: کودکان و نوجوانان امروزکه آینده سازان فردا  هستند و قرار است جامعه زیبا و امنی را با استفاده ازظرفیت های علمی و پژوهشی فراهم نمایند زیر ساخت های آگاهی و دانش خود را از رسانه ها و فرآیند ارتباطات تامین می کنند به همین دلیل ایجاد و تولید محتوا از قبیل خبر، گزارش، تصاویر، کتاب،نقاشی، شعر برای تبیین این دسته از نیازها در قالب یک گروه  منظم مرتبط ضرورت دارد.
نائب رئیس خانه ارتباطات: خاطرنشان کرد: نگاه ویژه به ارتباطات اجتماعی در تمام سطوح جامعه بویژه در شرایط کرونا در قالب مجازی با پژوهش‌ها برای زیرساخت‌های ارتباطی از نظر تولید محتوا یدستور کار خانه ارتباطات می باشد.

ارتباطات پدیده‌ای شرقی و از شرق به غرب رفته است.
هادی زمانی مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان در بخش دیگری از این آیین اهمیت جایگاه خانه ارتباطات و اهمیت ارتباطات اجتماعی و همچنین نگاه ویژه به این مجموعه را از منظر روند تاریخی ارتباطات از گذشته تا بحال در  ایران و اهمیت ارتباطات مورد بحث قرار داد و گفت: ارتباطات پدیده‌ای شرقی است و از شرق به غرب رفته است و بر اساس آثار بجا مانده از پیشینیان با تمدن ایرانی این موضوع اثبات شده است و ضروری است نسبت به این آثار و دیدگا ههای رسانه ای جدید پژوهش های لازم صورت پذیرد.

در بخش پایانی این آیین با ارائه لوحی از خبرنگاران حاضر در این جلسه تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار