به دلیل شیوع کرونا در اصفهان رخ داد
مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: حدود ۳۰ درصد از موارد مرگ مغزی مناسب اهدای عضو در این استان در سال‌جاری بدلیل رعایت شیوه‌نامه‌های مربوط به کرونا حذف شدند.
کد خبر: ۸۸۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 07 August 2020

مریم خلیفه‌سلطانی افزود: اهدای عضو از افراد مرگ مغزی از نیمه بهمن پارسال بدلیل خطر بیماری کرونا در اصفهان متوقف شد اما از اواخر خرداد و با ابلاغ شیوه‌نامه‌های جدید مربوط به کرونا، این کار از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه از اواخر خرداد تا کنون پنج مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شد، اظهار داشت: اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در زمان حاضر با رعایت شیوه‌نامه‌های مربوط به کرونا انجام می‌شود و همین امر باعث کاهش پیوند عضو از موارد مناسب اهدا شده است.

خلیفه‌سلطانی توضیح داد: بر اساس شیوه‌نامه‌های جدید افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند و مناسب اهدای عضو هستند باید از نظر ابتلای آنها یا اطرافیانشان به بیماری کرونا مورد بررسی قرار گیرند و حتی اگر موارد مشکوک باشند از فهرست اهدای عضو، حذف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همین امر باعث حذف شدن موارد مناسبی از اهدای عضو افراد مرگ مغزی در اصفهان شد، تصریح کرد: آمار اهدا و پیوند عضو بدلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کاهش یافته است.

به گفته وی، برخی از بیماران نیازمند پیوند عضو بویژه کلیه نیز بدلیل شرایط حاصل از شیوع بیماری کرونا و بدلیل ایمنی پایینی که در برابر این ویروس دارند برای پیوند عضو مراجعه نمی‌کنند.

خلیفه‌سلطانی با بیان اینکه در زمان حاضر عمل جراحی برداشت عضو از افراد مرگ مغزی فقط در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ نفر در استان اصفهان دارای پرونده فعال در فهرست انتظار دریافت کلیه از موارد مرگ مغزی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار