مدیر آبفا لنجان گفت: طرح آبرسانی از تصفیه خانه باباشیخعلی به شهرهای زاینده رود، باغشاد، چرمهین، باغبهادران و ۱۵ روستای تابعه آن به پیشرفت ۹۸ درصدی رسیده است و در آینده نزدیک رسما به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 07 August 2020

علی بیکیان محمدی با بیان اینکه تنها ۳۰۰ متر از ۳۳ کیلومتر طول خط انتقال هنوز اجرا نشده است، اظهار کرد: به منظور اجرای پروژه آبرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان لنجان ۳ مخزن و ۲ باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح، تصریح کرد: با اجرای این پروژه بیش از ۷۰ هزار نفر تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار می گیرند که ۴۰ هزار نفر آن شامل جمعیت شهری و ۳۰ هزار نفر دیگر را جمعیت روستایی تشکیل می دهند.

مدیر آبفا لنجان با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه در سال ۸۷ آغاز شد، اظهار کرد: از سال ۸۷ تا ۹۵ تنها ۳۰ درصد این پروژه عملیاتی شد، و از ۹۵ تا کنون بیش از ۶۸ درصد این پروژه اجرایی شد.

بیکیان با اشاره به برخی از عوامل زمانبر شدن این پروژه، گفت: در ابتدا مقرر شد اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین شود و تخصیص قطره چکانی اعتبارات ملی موجب شد مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان برای تکمیل این پروژه دستور تخصیص اعتبارات جاری را صادر کند و این امر منجر به تسریع در روند اجرای پروژه شد.

 وی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است و با اجرای این پروژه ۲۶۰ لیتر در ثانیه از آب تصفیه خانه اصفهان برای شرب ساکنان ۴ شهر و ۱۵ روستای تابعه شهرستان لنجان که در مجاورت تصفیه خانه قرار دارند، تخصیص می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار