کد خبر: ۸۸۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 08 August 2020

 

نماینده مردم لاهیجان: قشر متوسط جامعه به «قشر نیازمند» تبدیل شده/ نرخ کالاها دقیقه‌ای در حال افزایش است

گروه استان‌ها- نماینده مردم لاهیجان در مجلس با بیان اینکه دولت در عرصه نظارت بر بازار عرضه کالاها ضعیف عمل کرده است گفت: قشر متوسط جامعه هم به قشر نیازمند تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رسول فرخی میکال صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه در کشور به هیچ عنوان مشکل کمبود کالا و ارزاق نداریم اما ضعف دولت و دستگاه‌های ذیربط اوضاع را نابه‌سامان کرده است اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که در حال حاضر قشر متوسط جامعه هم به قشر نیازمند تبدیل شده‌اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مشکلات و دغدغه‌های بسیار زیاد مردم در شرایط کنونی را مورد تأیید قرار داد و عنوان کرد: نرخ کالاها و اجناس به ویژه اقلام اساسی سبد خانوار به صورت دقیقه‌ای در حال افزایش است و این معضل بزرگ مشکلات عدیده‌ای را برای قشر عظیمی از جامعه ایجاد کرده است.

فرخی میکال با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم در باب اقتصاد، فرهنگ و عدالت محوری تصریح کرد: از دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انتظار داریم به وظایف و تکلیف خطیر خود عمل کنند زیرا مجلس به عنوان نماینده ملت واقعاً نگران شرایط کنونی است.

وی با بیان اینکه دولت برای رفع مشکلات به وجود آمده و برای حمایت از قشرهای مختلف مردم باید تدابیر لازم را اتخاذ کند اظهار داشت: دولت باید با استفاده از تمام ابزارهای خود تلاش کند که قیمت‌ کالاها و اجناس به ویژه اقلام ضروری مورد نیاز مردم را کاهش داده و یا از افزایش قیمت دقیقه‌ای آن جلوگیری به عمل آورد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تعامل و ارتباط بین دولت و مجلس را نیز متذکر شد و ابراز داشت: اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری موضوعی است که کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به آن ورود کرده و در حال بررسی آن به شکل تخصصی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه ثبت‌نام پنج هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری بر علیه کشورمان هجمه‌هایی را ایجاد می‌کند افزود: این شیوه باید مورد اصلاح قرار گیرد تا با استفاده از ضوابطی که اعمال می‌شود افراد متخصص، کاردان و رجال سیاسی برای امر مذکور کاندید شوند.

فرخی میکال عملکرد شوراها در سال‌های اخیر را در مقایسه با چشم‌انداز و اهدافی که برای آن تدوین شده بود مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: وجود تعارض منافع و ورود افراد غیرمتخصص به داخل شوراها از جمله معضلاتی است که با آن مواجهیم و امیدواریم با اصلاح قانون انتخابات شوراها حل و فصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار