فیروز فاضلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این افزایش در راستای ارتقای نشاط و امید در جامعه، ترویج موسیقی سنتی و اصیل با حمایت و هدایت حوزه موسیقی صورت گرفته است، افزود: تعداد آموزشگاه های آزاد موسیقی در استان از ۳۱ آموزشگاه در سال ۹۲ با افزایش حدود سه برابری به ۸۷ آموزشگاه در سال ۹۸ رسید.
وی اظهار داشت: دفعات اجراهای صحنه ای موسیقی نیز در سال ۹۲، ۱۵۴ اجرا بود در حالی که در سال ۹۸ شاهد ۲۱۹ اجرا بودیم که نشان از رشد ۴۲ درصدی در این حوزه دارد.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۸۴ کارگاه آموزشی و شش نشست هنری در حوزه موسیقی طی سال گذشته در گیلان برگزار شده است.
فاضلی گفت: برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با محوریت ردیف دستگاهی در سال ۹۶، همزمانی جشنواره موسیقی فجر با حضور ۱۵ گروه ملی و استانی برای نخستین بار در سال ۹۷ و جشنواره آوای ارادت رضوی در سال ۹۸ از شاخص ترین فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حوزه موسیقی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: گروه های متعدد موسیقی استان نیز با حمایت این اداره کل در سال های اخیر برای اجرا به کشورهای دیگر اعزام شدند که از آن جمله می توان به اعزام گروه گیل و آمارد به سرپرستی ناصر وحدتی به کشور روسیه، گروه هم آوایان تاسیان به سرپرستی حسین تقی نژاد به کشور آلمان و گروه دیلمون به سرپرستی محمود فرضی نژاد به کشور عمان اشاره کرد.
فاضلی گفت: حمایت از انجمن موسیقی و گروه های موسیقی استان از طریق این انجمن از سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که انجمن موسیقی گیلان در همین راستا فعالیت های گسترده ای همچون حمایت از برگزاری کنسرت های موسیقی نواحی گیلان، دونوازی و تک نوازی، موسیقی کلاسیک و بین المللی، اجراهای پژوهشی، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی موسیقی، چاپ فرهنگ لغت موسیقی هاروارد (برنده جایزه دوسالانه کتاب خانه موسیقی) و ضبط موسیقی نواحی و تعزیه های استان را انجام داد.
وی اضافه کرد: همچنین، حمایت از گروه بزرگ ارکستر فیلارمونیک گیلان نیز از دیگر فعالیت های انجمن موسیقی استان طی این سالهاست.

۸۷ آموزشگاه آزاد موسیقی در گیلان فعال است.