در برنامه ششم توسعه، بازسازی و نوسازی ۱۸ هزار دستگاه اتوبوس شهری در کشور پیش بینی شده که تحقق آن نیازمند استفاده از ظرفیت صنایع داخلی است.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 08 August 2020
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح طرح‌های شهرداری اصفهان گفت: در راستای این برنامه متاسفانه در چند سال گذشته شهرداری‌های کشور نتوانسته اند به آن میزان مورد نیاز شامل ۱۸ هزار دستگاه به علت تامین نشدن منابع مورد نیاز دست یابند.

محمد اسلامی افزود: با توجه به رویکرد و تاکید دولت و منابعی که در تبصره ۱۸ پیش بینی شده هم امسال برای ناوگان برون و دورن شهری، مصوبات و تمهیدات اتخاذ شده از محل منابع صرفه جویی سوخت و تسهیلات تبصره ۱۸ این گام برداشته شود که نمونه آن اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهرداری اصفهان در امسال است.

وی با اشاره به توسعه راه آهن شرکت قطار‌های حومه‌ای براساس قانون تصویب شده در مجلس گفت: با تحقق اتصال مترو، راه آهن حومه‌ای، راه آهن سراسری، راه آهن برون شهری، اتوبوس برون شهری و تاکسی‌ها در مجتمع‌ای تجاری زمینه ارائه خدمات تجاری واداری به متقاضیان فراهم خواهد شد که از رویکرد‌های مهم وزارت راه وشهرسازی است و اولویت آن کلانشهر هاست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص طرح بازآفرینی همت آباد اصفهان گفت: این طرح الگویی موفق برای بازآفرینی شهری در شورای شهرسازی تصویب شده و مورد حمایت وزارتخانه است و منابع آن از طریق تبصره ۱۸ فراهم شده و با همت و مشارکت مردم مشارکت و شهردار نوسازی اش پیوسته محقق شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار