مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان، کیفیت نان این استان را از استاندارد ملی برخوردار دانست و گفت: بر اساس اعلام کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و همچنین اداره کل استاندارد این استان در صنعت تولید فرآورده‌های گندم از استان‌های برتر در کشور است.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 08 August 2020

محمود ابراهیمی، بر نظارت جدی کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد را بر کیفیت گندم تاکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه استان اصفهان شهری گردشگری است بر کیفیت وبهداشت نان توجه ویژه می‌شود.
وی گفت: نمونه نان با کیفیت تولیدی این استان در شهر کمشچه تولید می‌شود که از کیفیت مطلوبی برخوردار است و به استان دیگر هم صادر می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزود: نان تولیدشده نانوایان استان اصفهان نیز که حاصل آرد تولیدشده کارخانه‌هاست، در رتبه نخست و دوم کشوری است حاصل پیگیری‌های اداره کل غله این استان در تامین گندم باکیفیت است.
محمود ابراهیمی گفت: کارخانه‌ها مکلف به تولید آرد استاندارد متناسب با رسته نان هستند و سبوس سنگک از ۷ تا ۱۲ درصد، لواش و تافتون ۱۲ تا ۱۵ درصد و بربری از ۱۵ تا ۱۸ درصد است.
وی، این استان را در بین ۳۱ استان کشور در خصوص پیگیری کاهش سبوس‌گیری گندم در کارخانه‌ها پیشرو دانست و افزود: نانوایان برای پخت نان باکیفیت وخوش طعم ضرورت دارد برای عمل آوردن خمیر آرد زمان بیشتری صرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار