نایب رییس اتحادیه زنبور داران کشور : صنعت زنبور داری کشور در صورت نبود حمایت دولت ورشکسته خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 10 August 2020

گودرز میرزایی ، با اشاره به اینکه گرمای بیش از حد و وزش باد‌های شدید موجب از بین رفتن شهد گل‌ها شده گفت: این وضعیت امروز موجب وارد شدن خسارات فروان به زنبورداران شده است.

وی  سهمیه شکر هر کندو ۱۰ کیلوگرم برشمرد و افزود: این در حالی است که به زنبورداران بین ۳۰۰ گرم تا ۲ و نیم کیلوگرم شکر به ازای هر کندو اختصاص یافته است.

نایب رییس اتحادیه زنبور داران کشور گفت : در صورت استمرار این وضع و با توجه به نبود خوراک برای زنبور‌ها تا ابتدای زمستان ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت زنبور عسل در کشور از بین می‌رود.

میرزایی نبود داروی ویژه زنبور عسل را از دیگر مشکلات این صنعت بر شمرد و افزود: برخی از زنبور داران برای مبارزه با آفات زنبور از دارور‌های ویژه دام استفاده می‌کنند که هم برای زنبور و هم برای انسان مضر است.

نایب رییس اتحادیه زنبور داران کشور، با اشاره به تشویقی بودن دریافت نشان استاندارد برای فرآورده‌های زنبور عسل گفت: این کار موجب رونق بازار عسل بی کیفیت و تقلبی شده است.

وی با اشاره به قیمت پایین عسل تقلبی و گرایش مشتری به این نوع عسل ارزان افزود: سال گذشته ۸۰ درصد عسل تولیدی ایران فروخته نشد و اکنون در انبار‌ها نگهداری می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه ایران رتبه سوم جمعیت زنبور عسل در دنیا را دارد گفت: این درحالیست که در تولید عسل جایگاه کشورمان پایین‌تر از رتبه بیست است که در صورت حمایت دولت از تولید عسل ظرفیت اقتصادی خوبی برای کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار