به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد؛
به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و در محفل ادبی پروین اعتصامی، آیین منقبت خوانی، خطبه خوانی، شعرخوانی همراه با اختتامیه پویش کتابخوان منتظر با حضور شاعران و کتابداران به صورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲ 10 August 2020

به گزارش تابناک قم، به مناسبت عید سعیدغدیرخم، مراسم منقبت خوانی، خطبه خوانی، شعرخوانی همراه با اختتامیه پویش کتابخوان منتظر با حضور شاعران و کتابداران در بستر فضای مجازی برگزار شد.

آیین منقبت خوانی و شعرخوانی با حضور مجازی شاعران

در آغاز این برنامه، عاطفه جوشقانیان، دبیرمحفل ادبی با شادباش عیدغدیر خم و میلاد حضرت موسی بن جعفر علیهم السلام اشعاری را در ستایش غدیرخم و ولایت علی ابن ابیطالب علیه السلام و همچنین شهدای مدافع حرم سرود.

سپس سیده نرگس میرفیضی، ضمن تبریک این عید خجسته به معرفی کتاب «سلام بر قلب سپید تو» اثر تالیفی خود پرداخت و گفت: محوریت این کتاب غدیر و ولایت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب است. فاین نویسنده و شاعر افزود: در زمینه کتابهای کودک و نوجوان نیزفعالیت دارداین نویسنده و شاعر قمی سپس غزلی را به امام هادی، امام علی و امام جواد علیهم السلام تقدیم کرد.

در ادامه حجت الالسلام والمسلمین رضا حاج حسینی، از دیگر شعرای قمی با اشاره به اهمیت غدیر و ضرورت تبلیغ آن، زبان هنر و ادبیات را یکی از تاثیرگذارترین عناصر در این مسیر عنوان کرد. وی یکی از اشعار خود را که برگزیده جشنواره شعر «هنر آسمانی» است در مدح و منقبت حضرت علی علیه السلام را خواند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا با تبریک عید غدیر و اهمیتاین روز برای جامعه مسلمانان به حدیث نبوی و سخنرانی حضرت رسول درباره ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش پیامبر مکرم اسلام(ص) محبوب تر و عزیزتر از علی در بین اصحاب پیامبر نبوده است؛ چراکه امام علی علیه السلام شخصیتی بود که در سخت ترین شرایط، رسول خدا (ص) و دین اسلام را یاری رساند و از این رو پیامبر برای شیعیان امیرالمومنین دعا می فرماید و دشمنان آن حضرت را نفرین می کند.

عذراسادات حکیم، مسئول کتابخانه عمومی یادگار امام (ره) دکلمه ای با عنوان «غدیر یعنی محبت و برادری» را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت که این دکلمه ماهیت غدیر را انتظار فرج و شناخت امامان معصوم بیان می کند و آن را نشانگر صلح و دوستی می داند.

سیدحسین صیفی از دیگر کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی نیز در این نشست مجازی به حدیثی درباره علت سکوت حضرت علی (ع) در جریان غصب خلافت اشاره کرد و گفت: حضرت امیرمومنان علی (ع) می فرمایند «مَثَل من مانند حضرت یوسف (ع) است که برای حفظ دین خدا به زندان گرفتار شد.»

همچنین خدیجه سادات نورالدین زاده، کتابدار کتابخانه موسسه امام صادق(ع) نیز ضمن تهنیت این ایام خجسته، اشعاری را در کرامات حضرت علی (ع) و روز غدیر خواند.

مسعوده سادات قوانینی، کارشناس آمار و برنامه ریزی اداره کل کتابخانه ها به معرفی کتاب ارزشمند «سیری در نهج‌البلاغه» استاد شهید مرتضی مطهری پرداخت و مقدمه این کتاب را با دیگر حاضران به اشتراک گذاشت.

در ادامه محمدباقری، رئیس اداره امور کتابخانه ها و همکاری‌ها به مناسبت عیدالله الاکبر عید غدیرخم، کتاب «خطابه غدیر» اثر حجت الاسلام والمسلمین انصاری را معرفی کرد و بخش مربوط به فضایل و کرامات حضرت علی (ع) از زبان پیامبر را خواند.

گفتنی است، در این برنامه سادات اداره کل کتابخانه ها که به صورت مجازی در محفل حضور داشتند با تبریک عیدسعید غدیر خم و خواندن دعای الحمدالله الذی جعانا من المتمسکین بولایه علی ابن ابیطالب علیه السلام، اشعاری را در منقبت حضرت امیر (ع) خواندند.

پایان بخش این برنامه، اعلام اسامی برگزیدگان پویش کتابخوان منتظر بود که 370 نفر از گروه های سنی مختلف در قالب های متنوع این مسابقه شرکت کردند و از کتابداران فعال و برتر و همچنین برگزیدگان این پویش به صورت مجازی تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار