دهانه‌های زیرین سی‌ و سه پل اصفهان که این روزها آب زاینده‌رود در آن جریان دارد مسدود شد و مسوولان شهرداری اصفهان تاکید کردند که تردد و پیاده رفتن داخل رودخانه در زیر این پل تاریخی، ممنوع است.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 11 August 2020

چند روز اخیر مطالبی درباره سی‌وسه پل اصفهان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن با اشاره به حادثه‌ای که شامگاه سیزدهم مرداد جاری برای یک نوجوان ۱۲ ساله در محل این پل تاریخی رخ داد و منجر به جان باختن او شد، مباحثی مانند احتمال برق گرفتگی و لیز خوردن در کف پل و رودخانه مطرح شد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با توجه به مباحث پیش آمده و اهمیت حفظ سلامتی شهروندان، دهانه‌های زیرین سی‌وسه پل در زمان حاضر مسدود شد و از تردد و عبور مردم در عرض رودخانه زاینده‌رود در زیر این پل، جلوگیری می‌شود.

حسین امیری با بیان اینکه پس از اعلام حادثه فوت نوجوان ۱۲ ساله، موضوع در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در نخستین خبری که از این حادثه منتشر شد، بدون هیچگونه مدرکی صحبت از برق‌گرفتگی شده بود درحالیکه این امر نیاز به بررسی کارشناسی دارد.

امیری با اشاره به اینکه تیم‌های کارشناسی از معاونت خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان محل حادثه را بررسی کردند و هیچ علائمی از کابل یا سیم برق یا تاسیسات رها شده در محل پل و دهانه‌های زیرین آن مشاهده و گزارش نکردند، تصریح کرد: تیمی نیز از شرکت برق اصفهان برای بررسی نشت احتمالی برق به محل سی‌وسه پل اعزام و در گزارش آنها نیز اعلام شد که هیچ نشتی برق در محل وجود ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژکتورهای نصب شده در طبقه زیرین سی و سه پل، بالاتر از سطح آب قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه حوادث اخیر و اهمیت سلامت شهروندان، اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان ماموریت یافت که بطور ویژه این موضوع را بررسی کند.

امیری با اظهار تاسف از حادثه‌ای که برای نوجوان ۱۲ ساله اتفاق افتاد، اضافه کرد: با وجودیکه از قبل نسبت به تردد در دهانه‌های زیرین پل با توجه به جریان داشتن رودخانه زاینده‌رود، تابلوهای هشدار نصب شده بود اما مجدد نسبت به نصب تابلوهای هشدار و موانع بیشتر در ورودی های شمالی و جنوبی دهانه‌های زیرین پل و همچنین استقرار نیروهای شهرداری برای جلوگیری از ورود مردم به عرض رودخانه در زیر پل، اقدام شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر جریان برق در دهانه‌های زیرین سی‌وسه پل نیز قطع شد، تصریح کرد: ما منتظر اعلام نظر نهایی اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان در این زمینه هستیم و در صورت احراز تخلف احتمالی در این زمینه با خاطیان برخورد جدی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار