معاون بهره ‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 13 نیروگاه خورشیدی در امام زاده‌های استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ 11 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیرحسین اسماعیلی پور در خصوص اجرای طرح نیروگاه خورشیدی اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح در 13 امامزاده استان اصفهان آماده و در حال تحویل به مسئولان امامزاده گان شده است.
وی افزود: 10 امامزاده در شهرستان کاشان،دوامامزاده شهرستان خوانسار و یکی ازامامزادگان در شهرستان بن‌رود برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.
معاون بهره ‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مقرر است عملیات اجرایی این نیروگاه‌ها تا پایان شهریور به پایان برسد، افزود: اوایل مهر امسال برق تولیدی این نیرگاه‌ها وارد مدار شبکه برق سراسری خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این 13 نیروگاه 357 کیلووات ساعت برق تولید کنند، گفت: برای فروش این برق تفاهم‌نامه‌ای با اداره توزیع برق استان اصفهان داشته‌ایم که پیش نویس قراردادها نیز آماده شده و به محض تولید برق قرارداد اصلی منعقد خواهد شد.
اسماعیلی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر به توجه به شرایط اقتصادی موجود امکان بهره برداری از نیروگاه برق جدید در استان اصفهان را نداریم، اضافه کرد:هزینه راه اندازی این پروژه‌ها حدود سه میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. که پیش‌بینی می‌شود بین 3.5 تا 4 سال بازگشت سرمایه را داشته‌ باشیم.
وی عمر مفید دستگاه‌های تولید برق راحدود 20 سال اعلام کرد و گفت: این نیروگاه‌ها برای امامزادگان فوق در حدود ۱۶ سال سود دهی خواهد داشت.
معاون بهره‌ وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پنج محور در دست اقدام است، ادامه داد: در پروژه‌های کشاورزی ومحصولات گلخانه ای دو پروژه‌را در دستور کار داریم که طرح مطالعاتی آن در دست اجرا است.
وی ادامه داد: دربحث احداث جایگاه سوخت برای موقوفات هفت پروژه جدید دردست انجام داریم. یک پروژه‌ نیزدرشهرستان اردستان به بهره برداری رسیده است.
اسماعیلی‌پور با بیان اینکه برای 22 نقطه از استان پروژه‌های گردشگری را تعریف کرده‌ایم، افزود: با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر پنج پروژه‌ منجر به قرارداد شود.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از این پروژه‌ها شامل احیای کاروانسراهای قدیمی،حمام‌های قدیمی و یا آب انبارها است که بیشتر به محل اقامت و سفره خانه سنتی و چایخانه سنتی تبدیل می‌شود.
معاون بهره ‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در بخش احداث مجتمع‌های تجاری،مسکونی و اداری ،امسال پنج پروژه معرفی کردیم، افزود:امیدواریم بتوانیم با شرایط اقتصادی موجود دو پروژه را راه ‌اندازی کنیم که به شدت پیگیرش هستیم که در مرحله صدور پروانه ساختمانی واخذ مجوز از سازمان اوقاف است.
وی افزود: از این پنج پروژه دو پروژه در شهراصفهان است و سه پروژه در درشهرستان کاشان است.
اسماعیلی‌پور در خصوص همکاری اوقاف با شرکت‌های دانش بنیان نیز تصریح کرد: یک پروژه سال گذشته باهمکاری موسسه رویان آغاز شد، این پروژه درچاه آب و مزرعه شماره یک آستان امامزاده آقا علی عباس شروع شد،محل وساختمان و تجهیزات مورد نیاز آماده شد، توسط شرکت رویان دام مورد تایید در محل تخلیه وازسال گذشته باروری دامها انجام شده است.
وی اضافه کرد امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری دامها را به ۸۰۰ راس برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار