مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخایرخون اصفهان به کمتر از سه روز کاهش یافته است و نیاز به اهدای تمام گروه های خونی داریم.
کد خبر: ۸۸۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 13 August 2020

مجید زینلی با اعلام خبر کاهش ذخیره خون استان اصفهان به کمتر از سه روز اظهار داشت: زمانی وضعیت ذخیره خون استان اصفهان بحرانی می‌شود که ذخیره خون به کمتر از یک هفته کاهش یابد.

وی افزود: در حال حاضر در تمام گروه‌های خونی با کمبود مواجه هستیم و اهداکنندگان که قصد دارند در ایام محرم و صفر خون اهدا کنند می‌توانند از هم اکنون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: به منظور رفاه حال اهداکنندگان خون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نوبت دهی اینترنتی اهدای خون در وب سایت انتقال خون انجام می‌شود و اهداکنندگان می‌توانند مرکز، روز و ساعت اهدای خون را رزرو کنند.

وی بیان داشت: در استان اصفهان اکیپ سیار انتقال خون وجود ندارد و در شرایط موجود مراجعه به مراکز انتقال خون مطمئن‌ترین روش اهدا خون است.

زینلی با اشاره به اینکه همواره در فصل گرما با کاهش اهدا خون مواجه می‌شویم و افزود: شیوع کرونا هم مزید علت شده است تا با کاهش اهداکنندگان خون و فرآورده‌های خونی در استان اصفهان روبرو شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار