عبدالله علیمراد گفت: در عصری که همه چیز دیجیتال شده است، برپایی جشنواره سینمایی به شکل مجازی و آنلاین، خود یک تجربه متفاوت است.
کد خبر: ۸۸۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 15 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «عبدالله علیمراد» کارگردان صاحب‌نام جان‌بخشی و انیمیشن که دوره گذشته به عنوان منتور (مربی) در سومین المیپاد فیلمسازی نوجوانان حضور داشت، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران امسال قرار است به صورت آنلاین برگزار شود که به عنوان یک فیلمساز، برگزاری آن را با این شیوه، به جا می‌دانم.
خالق «قصه‌های بازار» گفت: کودکان و نوجوانان امروز به‌خاطر آشنایی و ارتباط روزمره با شبکه‌های اجتماعی که در دسترس‌شان است، اجتماعی‌تر از نسل‌های قبلی هستند.
او همچنین اظهار داشت: من به این نکته شگفت‌انگیز رسیده‌ام که حتی آنها بهتر از نسل ما و نسل جوانی که الان سینما در دستان آنهاست، به مفهوم کار تیمی رسیده‌اند.
منتور سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ادامه داد: برگزاری این نوع المیپادها در دوره‌ای که کودکان و نوجوانان از دریچه‌ای متفاوت با دنیای فیلم‌ها روبه‌رو هستند، این قدرت را دارد که بتواند آینده آنها را بسازد. به طور مثال سال گذشته، در کلاس‌ها چند نوجوان حضور داشتند که هم فیلمنامه نوشته بودند و هم تمام فیلمنامه‌ها را خوانده بودند و این المیپاد توانست، مسیر زندگی آنها را تغییر دهد.
علیمراد در پایان گفت: در این المپیادها، این امکان وجود دارد که نوجوانان را به سمت فرهنگسازی سوق دهیم و برای یک فیلمساز در وهله اول باید این اقدام، در اولویت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار