نماینده ولی فقیه در استان:
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: عزاداران حسینی محرم امسال بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید با رعایت دستورات بهداشتی و ضوابط ستاد ملی کرونا عمل کنند.
کد خبر: ۸۸۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ 15 August 2020

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بعضی از افراد حتی بعضی از روحانیون، جهاد و مردن به وسیله کرونا و رفتن به عزای امام حسین علیه السلام را مانند هم تصور کرده‌اند گفت: جهاد با دشمن و کسی که جلوگیری از پیشرفت اسلام می‌کند و جهاد با دشمنی که با ما می‌جنگد واجب است، حتی خداوند نهی کرده است از جهاد با دشمنانی که با ما سر جنگ ندارند.
آیت الله طباطبایی افزود: عزاداری برای امام حسین علیه السلام یکی از شعائر اسلامی است، ولی اگر جان کسی در خطر باشد آن عزاداری برای ما جایز نیست، شاید یک نفر به عزاداری برود و ناقل کرونا باشد و باعث کشته شدن دیگران شود.
وی گفت: باید در عزاداری امسال بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و به دستورات متخصصان عمل کنیم همانطور که در مسائل دینی باید افراد از مراجع معظم تقلید تبعیت کنند در مسائلی که ما وارد نیستیم هم باید از متخصصان علوم مختلف از جمله پزشکی تبعیت کنیم و این یک دستور عقلایی است که در امور مختلف به متخصصان عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار