"اگر قرار شد به بانویی تذکر دهیم نباید به او اهانت کنیم"
تابناک: در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان قائم مقام دبیرستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر اصفهان گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا انجام داد که قابل توجه رسانه های مختلف قرارگرفت.
کد خبر: ۸۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵ 06 September 2015

به گزارش تابناک اصفهان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان قائم مقام دبیرستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر اصفهان گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا انجام داد که قابل توجه رسانه های مختلف قرارگرفت.

متن مصاحبه به شرح زیر است:

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: مسئله فرهنگی کشور جمهوری اسلامی ایران در چند تار موی خانم خلاصه نمی شود، البته حجاب مهم است اما ریشه های آن بسیار مهم تر است که برخی این ریشه ها بستگی به مدیریت های ما در حوزه فرهنگ دارد.

حجت السلام مجتبی اخوان اظهار کرد: معتقدیم برای ارتقا سطح فرهنگی کشور باید کار فرهنگی انجام شود و قطعا کار پلیسی و قضایی در خصوص فرهنگ پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کارهای فرهنگی جلو برود باید دستگاه های فرهنگی همسو شوند، افزود: مسئله فرهنگی کشور جمهوری اسلامی ایران که در چند تار موی خانم خلاصه نمی شود، البته که حجاب مهم است ولی ریشه های آن بسیار مهم تر است که برخی این ریشه ها بستگی به مدیریت های ما در حوزه فرهنگ دارد.

متاسفانه مدیران فرهنگی دچار تناقضات شدید هستند

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه مدیران فرهنگی ما دچار تناقضات شدید هستند و مردم هنگامی که حرف آنها را گوش می دهند این تناقض آشکار را می بینند و همین تناقضات باعث جدایی مردم از برخی چیزها می شود ما در این کشور به ویژه در مقوله فرهنگ به شدت نیازمند وحدت مدیریت هستیم.

اخوان با اشاره به اینکه اگر همه مسئولان به رهبری گوش می دادند و عدم وحدت را کنار می گذاشتند این مشکلات کشور کمتر می شد، اظهار کرد: طیف بانوان این کشور هم خواسته هایی دارند؛ آنها امنیت، مکان هایی ویژه بانوان و تفریح هم می خواهند.

وی به مقوله دوچرخه سواری خانم ها اشاره کرد گفت: در همین مسئله کوچک دوچرخه سواری خانم ها همواره بین علما اختلاف عقیده و نظر وجود دارد و همگی پاسخ های مختلف می دهند. این در حالی است که یک خانم تنها می خواهد سوار دوچرخه شود و چند مورد سخن نقض می شنود.

اگر قرار شد به بانویی تذکر دهیم نباید به او اهانت کنیم

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تاکید کرد: اگر هم قرار شد بانویی مورد تذکر قرار گیرد قطعا نباید به او اهانت شود و یا شخصیتش زیر سوال برود او باید احساس کند که یک موضوع مهم به او گوشزد شده و بتواند روی آن تفکر کند.

اخوان خاطرنشان کرد: خانم ها امروز بیش از نصف جمعیت ایران را در اختیار دارند و باید خودشان برای مطالبه های خود به میدان بیایند و درخواست کنند که تفریح و سرگرمی آنها کجا باید انجام شود.

با توجه به عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال های گذشته باید دید این صحبت ها چقدر به تفکر ستاد احیا نزدیک است و تنها حرف هایی برای رسانه ها نبوده است، در کتار این موضوع نیز آینده باید قضاوت کند که ستاد احیا چقدر کار فرهنگی تأثیرگذار را جایگزین رفتارهای سلبی و انتظامی می کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار