در واپسین روز‌های منتهی به زمان برگزاری کنکور سراسری، در این بسته خبری صفر تا صد هر آنچه که باید درباره این آزمون بدانید، مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 18 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: پر حاشیه‌ ترین کنکور سراسری نیم قرن گذشته کشور طی چند روز آینده با تمام حواشی و نگرانی‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ به گفته مسئولان سازمان سنجش، وزارت علوم و بهداشت کنکوری امن و با انجام تمام پروتکل‌ها برای حفظ سلامت داوطلبان برگزار می‌شود  بنابراین خانواده‌ها و داوطلبان نگران برگزاری کنکور نباشند.  

در ادامه این گزارش به بیان صفر تا صد هر آنچه داوطلبان باید درباره برگزاری کنکور سراسری بدانند می‌پردازیم.  

زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ 

کنکور سراسری در ۴ نیم روز از ۹ مرداد تا اول شهریور در ۷۷۲ حوزه امتحانی و ۳۹۲  شهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

کنکور گروه آزمایشی هنر با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، کنکور گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب و علوم انسانی با ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب صبح روز پنجشنبه، ۳۰ مرداد، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۹۴ و هزار ۲۵۹ داوطلب صبح روز جمعه، ۳۱ مرداد و در نهایت کنکور گروه آزمایشی زبان خارجی با ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب صبح روز شنبه، اول شهریور برگزار خواهد شد.

صفر تا صد هر آنچه باید درباره کنکور سراسری بدانید/ نکات ضروری برای یک میلیون و 300 هزار داوطلب شرکت کننده در کنکور سراسری/ از نحوه برگزاری تا اعلام نتایج پر حاشیه ترین کنکور قرن/

زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت: کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ منتشر شده است و داوطلبان آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور قسمت آزمون سراسری کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.  

 

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه گفت: داوطلبان با چهار شیوه وارد کردن کد رهگیری، مشخصات فردی، شماره پرونده و شماره داوطلبی و جستجو بر اساس مشخصات کارت اعتباری کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.  داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۹ مرداد  فرصت دارند برای پرینت و دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.  

تمهیدات بهداشتی کنکور سراسری

سازمان سنجش تمهیدات بهداشتی برای برگزاری کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد که به شرح زیر است: 

عوامل اجرایی و حفاظتی در صحت کامل سلامتی در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت، تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمون‌ها، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و یک  نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره‌های بهداشتی در حوزه فعالیت کنند، صندلی‌ها با فاصله فیزیکی مصوب ۱۸۰ سانتی متر از هم، چیده شده‌اند، با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، برای بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن درب و پنجره‌ها و ... اندیشیده شده است.

حوزه و تمام تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می‌شود،  بازرسی ­بدنی داوطلبان با استفاده از گیت دستی بوده و فرد متولی به گان، ماسک سه ­لایه، شیلد و دستکش لاتکس مجهز خواهد بود.

به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در زمان بازرسی داوطلبان، درب حوزه‌های امتحانی از ساعت ۶:۳۰ صبح باز خواهد شد، ضدعفونی مستمر سرویس‌های بهداشتی در طول آزمون انجام می­‌شود، پذیرایی از داوطلبان به صورت سلف سرویس و ضدعفونی شده در فضای مناسبی که باعث تجمع نشود، انجام و وسایل پذیرایی از قبل ضدعفونی می­‌شود.

عوامل اجرایی در هنگام تحویل بسته‌های سوال و پاسخنامه، از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند و مرتب دست‌های آن‌ها ضد عفونی می‌شود،  بعد از جمع آوری پاسخنامه‌ها و دفترچه‌های آزمون، داوطلبان لازم است با حفظ خونسردی و در آرامش با مدیریت صحیح زمان و با فاصله مناسب، برای خروج از محل آزمون اقدام کنند.

صفر تا صد هر آنچه باید درباره کنکور سراسری بدانید/ نکات ضروری برای یک میلیون و 300 هزار داوطلب شرکت کننده در کنکور سراسری/ از نحوه برگزاری تا اعلام نتایج پر حاشیه ترین کنکور قرن/

داوطلبان در چه صورتی به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده  یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور با ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه نکند.

داوطلبان در صورت مشاهده هر گونه نقص در اطلاعات ثبت نامی به باجه‌های رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری که از روز سه شنبه ۲۸ مرداد شروع به فعالیت خواهد کرد، مراجعه کنند.

 

داوطلبان درصورتی که مغایرتی در اطلاعات، شامل جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی، اشتغال و نوع سوال انتخابی در کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند ضروری است از روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد لغایت روز چهارشنبه ۲۹ مرداد از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار) به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه پرینت کارت مراجعه کنند.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت وجود هر گونه نقص فقط باید در روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد برای رفع نقص احتمالی کارت شرکت در آزمون به باجه رفع نقص مراجعه کنند.

داوطلبان کرونایی و نحوه حضور در آزمون

طبق اعلام داوطلبان آزمون سراسری داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا در تاریخ ۲۲ و ۲۳ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و مدارک پزشکی خود را که دلالت بر بیماری آن‌ها داشته را در سایت بارگزاری کردند. تعداد ۶۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا شناخته شدند که ۵۹ نفر در قرنطینه خانگی و یک نفر در بیمارستان بستری است.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت آزمون این داوطلبان همانند دکتری و کارشناسی ارشد در مکان‌های مجزا از سایر داوطلبان و منحصرا در بیمارستان شهر محل آزمون برگزار می‌شود.

 

در روز برگزاری آزمون اگر داوطلبی مشکوک بود، به حوزه اعلام می‌کنند. در تمامی حوزه‌ها مکان‌های مشخصی برای این داوطلبان در نظر گرفته شده است و جدا از سایر داوطلبان آزمون خواهند داد.

آغاز خود اظهاری تمام داوطلبان کنکور سراسری

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره زمان آغاز خود اظهاری داوطلبان کنکور اظهار کرد: همه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ لازم است از  سه‌شنبه، ۲۸ مرداد به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم، اقدام کنند.

او با بیان اینکه اطلاعات این فرم در وزارت بهداشت محفوظ است، گفت: تکمیل این فرم به منزله تایید سلامت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ است. داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا هم باید به درگاه سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

صفر تا صد هر آنچه باید درباره کنکور سراسری بدانید/ نکات ضروری برای یک میلیون و 300 هزار داوطلب شرکت کننده در کنکور سراسری/ از نحوه برگزاری تا اعلام نتایج پر حاشیه ترین کنکور قرن/

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نتایج کنکور سراسری هفته اول مهر ماه اعلام می‌شود و بر اساس رویه هر ساله بلافاصله بعد از اعلام نتایج، انتخاب رشته آغاز و بعد از این تاریخ پیش بینی می‌شود نتاج نهایی اواخر مهر اعلام شود.  

کمک سایر دستگاه‌های برای برگزاری کنکور سراسری

به گفته مسئولان سازمان سنجش نهاد‌های مختلفی مثل بسیج، سپاه، ارتش، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای برگزاری کنکور به کمک سازمان سنجش آمده اند تا این آزمون در صحت و سلامت برگزار شود؛ علاوه بر این از ظرفیت مصلی‌ها و ورزشگاه‌ها نیز برای برگزاری کنکور استفاده شده  و به گفته رئیس سازمان سنجش تعداد ۱۰ مصلی و ۴۸ سالن به حوزه‌های برگزاری آزمون اضافه شده است.

زمان انتشار دفترچه  و کلید سوالات کنکور سراسری

بر اساس رویه سازمان سنجش دفترچه  سوالات رشته‌ها در عصر روز برگزاری در سایت سازمان سنجش برگزار می‌شود و حدود ۲۴ ساعت بعد از پایان روند برگزاری کنکور کلید سوالات نیز در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.  

درخواست از خانواده‌های داوطلبان برای برگزاری کنکور سراسری

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه مهمترین نگرانی ما تجمع خانواده در حوزه‌های برگزاری کنکور است، ادامه داد: اگر داوطلبان و خانواده‌ها  به ما کمک نکنند نمی‌توانیم آزمون را با موفقیت برگزار کنیم. ازدحام خانواده‌ها و ازدحام داوطلبان پشت حوزه‌ها هیچ کمکی به کسب نمره داوطلب نمی‌کند و فقط سلامتی داوطلبان را به خطر می‌اندازد.

او به خانواده‌ها توصیه کرد: اگر فرزندشان را به محل آزمون می‌رسانند دو تا سه کوچه بالاتر پارک کنند و جلوی درب حوزه اتراق نکنند.

رئیس سازمان سنجش در پایان گفت: برای رفاه حال خانواده داوطلبان، اگر دانشگاه‌ها به ما اجازه بدهند، پارکینگ دانشگاه یا فضای بازی این مکان را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا در فضای باز بایستند؛ در واقع تمام تلاش ما و همکاران این است که بتوانیم فضای سالم و امن برای برگزاری آزمون سراسری فراهم کنیم.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار