خالقداری گفت:متاسفانه نزدیک به 8 سال است که تسهیلات بانکی ساخت مسکن به اقشار کمک درآمد پرداخت نمی شود و این عزیزان از دریافت تسهیلات محرومند.
کد خبر: ۸۸۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 18 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: افزایش قیمت مسکن در ادوار گذشته و بخصوص یک سال گذشته سبب افزایش شکاف طبقاتی،کاهش قدرت خرید مردم به خصوص طبقات محروم و فاقد مسکن وهمچنین سبب برهم خوردن توازن سود در بخشهای مختلف اقتصاد ملی ما شده است.

در این میان پروژه مسکن محرومان که با هدف تامین مسکن افراد فاقد مسکن، متأهل، سرپرست خانوار، زنان خودسرپرست، معلولان جسمی و حرکتی تدوین شده است را شاید بتوان مرهمی بر زخمهای عمیق قشر آسیب پذیر جامعه عنوان کرد.

پیگیری خبرنگار ایلنا در کازرون نشان می‌دهد که متاسفانه با وجود گذشت 6 سال از اهدای زمین توسط خیرین وشناسایی افراد مشمول در،این طرح نیز همچون طرح مسکن مهر کازرون مشمول گذشت زمان وبی مهری مسئولان وقت شده وتاکنون هیچ اقدام موثری از سوی متولیان به منظور اجرای طرح مشاهده نمی شود.

در این میان چشم انتظاری افرادی که مشمول طرح بوده وبعضا جهت تهیه مبالغ مشارکت در اجرای طرح مجبور به تحمل مشقات فراوان شده اند در حال تبدیل به نا امیدی است،چرا که قطعا ادامه پروژه در حال حاضر نیزمشمول تغیر قیمت ها ونیازمند افزایش سرمایه اولیه آنهاست.

سال هاست در آرزوی داشتن یک سرپناه هستیم

یک زن سرپرست خانوارکه سرپرستی یک خانواده چهار نفری را برعهده دارد درگفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه از چهار سال پیش تا کنون همچنان چشم انتظار تعیین تکلیف مسکن محرومان است افزود:سالهاست که با آروز خانه دار شدن شب را به صبح می رسانیم.چند سال قبل از طریق معتمدان شهر کازرون متوجه شدم که قصد احداث مسکن برای خانواده های نیازمند را دارند .آن زمان قرار بود که در حد توان مقداری پول را خودمان پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: به امید خانه دار شدن و داشتن سقف یک سرپناه تمام طلاهایم را در سال 94 به مبلغ 45میلیون تومان فروختم وچشم انتظار جلسه‌ای که قرار بود سه روز بعد تشکیل شود نشستیم ،چهار سال از آن زمان می گذرد وهیچ خبری از آن جلسه نشده است.از فروختن طلای خود بسیار ناراحتم چرا که در حال حاضر ارزش طلا چند برابر گذشته شده و ما هم چنان بدون پشتوانه و سر پناه به سر می بریم.

بانوی دیگری با بیان اینکه از سال 88 متقاضی مسکن مهر درکازرون بوده است گفت:با وجودی که پس انداز خود را برای خرید مسکن مهرپرداخت کردم از این مسکن تنها اسکلت های آهنی در کازرون نصیب ما شد،چند سال بعد هم تماس گرفتند که شما مشمول طرح مسکن محرومان هستیدولی از این طرح هم جز انتظار چیزی عایدمان نشده است.

وی با گلایه ازنامعلوم بودن متولی مسکن محرومان درکازرون ادامه داد: در حال حاضر و با افزایش زیاد قیمت مصالح دیگر امید چندانی به ساخت این مجموعه نداریم وحسرت خانه دار شدن هم چنان همراه ما است.

کم در آمدها از تسهیلات مسکن محروم اند

عباس خالقداری مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درکازرون با بیان اینکه استان فارس اولین استان پایلوت تشکیل دهنده انجمن خیرین مسکن در سطح کشوراست اظهار داشت: در حال حاضرمراحل احداث 528 واحد مسکونی با اولویت واگذاری به خانواده های دارای دو عضو معلول در سطح استان در دستور کار انجمن قرار دارد که موفق به بهره برداری از 200 واحد مسکونی خیر ساز شده ایم.

خالقداری گفت:متاسفانه نزدیک به 8 سال است که تسهیلات بانکی ساخت مسکن به اقشار کمک درآمد پرداخت نمی شود و این عزیزان از دریافت تسهیلات محرومند.

وی با اشاره به وضعیت پروژه مسکن محرومان کازرون ادامه داد: مراحل نقشه برداری ونقشه کشی پروژه 66 واحدی کازرون انجام شده ودر مرحله بررسی وتائید توسط نظام مهندسی قراردارد.

قوانین پروژه مسکن محرومان مبهم است

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز فارس با بیان این که متاسفانه قوانین اجرای پروژه مسکن محرومان مبهم نوشته شده افزود: برداشت های متفاوت مسئولان از قوانین کندی امور و رنجش خاطر خیرین را به دنبال داشته و بوروکراسی اداری بزرگترین سد پیش روی تسریع در پروژه های مسکن محرومان است .

خالقداری ادامه داد: درحالی که براساس قانون دولت موظف به ارائه خدمات وتسهیلات ساخت مسکن محرومان است متاسفانه عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان مانند ادارات آب ،برق وگاز مشکلی قابل تامل است.

وی نقش نمایندگان مجلس درخصوص شفاف سازی قوانین موجود مسکن محرومان وتعیین وظایف دستگاه های اداری را بسیار موثر دانسته وتصریح کرد:انتظار می رود با حمایت های قانونی از ظرفیت خیرین و قابلیت‌های موجود گام های موثری در بهره مندی اقشار آسیب پذیر برداشته شود.

 متاسفانه حکایت پروژه های نیمه تمام ومایوس کننده مسکن در شهرستان کازرون در حال تکرار است باید منتظر ماند ونظاره گر اقدامات مسئولان وپاسخگویی آنها در زمینه اجرا کردن این طرح ملی که پیشرفت های خوبی در دیگر مناطق کشور داشته است باشیم.

برچسب ها: زمین ، مسکن ، قشر محروم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار