استاندار قم با تاکید بر ضرورت توجه جدی دستگاه‌های اجرایی استان به مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در خصوص امور مختلف ازجمله برگزاری عزاداری‌های محرم ملاک و معیار لازم، مصوبه‌های این ستاد است، ازاین‌رو نباید طبق تعبیر و تفسیر یک فرد و یا ارگان عمل شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 19 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: اظهارنظرهای فردی اعضای ستاد ملی قابل‌پذیرش نیست و برای ما مصوبه‌های این ستاد اصل است.

استاندار قم یادآور شد: در ذیل ستاد استانی کرونا یک کارگروه عزاداری متشکل از سازمان‌های ذی‌ربط و هیات های عزاداری تشکیل‌شده که موظف است به‌مرور جلسه‌هایی را برگزار و مصوبه‌های ستاد ملی کرونا را بومی‌سازی کند.

سرمست گفت: کارگروه مذکور باید به شکل روزانه تشکیل جلسه دهد و کمیته‌هایی نیز به‌صورت اقتضایی در درون آن شکل بگیرد.

وی با ضروری دانستن معرفی همیاران سلامت برای کنترل هیات های مذهبی گفت: کمیته نظارتی هم باید فعال شود، که علاوه بر نظارت‌های بهداشتی بر هیات های مذهبی، کار اقناع‌سازی را نیز انجام دهد.

سرمست اجرای طرح هر خانه یک حسینیه را موردتوجه قرار داد و گفت: استفاده از این شیوه برای عزاداری از سوی مسئولان توصیه می‌شود و تشویق‌هایی نیز در نظر گرفته‌شده است.

استاندار قم تصریح کرد: مجالس عزاداری خانگی به‌صورت خانوادگی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هیچ‌گونه ممنوعیتی ندارد.

وی با اشاره به نقش شهرداری و مدیریت شهری قم در برپایی آیین‌های عزاداری مطابق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: از شهرداری انتظار داریم بیش‌ازپیش در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی افکار عمومی جامعه اهتمام داشته باشد، تا بدون داشتن تجمع یک فضای معنوی را به نمایش بگذاریم.

وی همچنین گفت: مدیریت بحران استان نیز باید همه مسائل را پیگیری کند و در هر مورد که خلاها و نواقصی وجود داشت تذکرهای لازم را بدهد.

سرمست با اشاره به اهمیت همکاری آموزش‌وپرورش با هیات های عزاداری استان گفت: آموزش‌وپرورش در زمینه واگذاری محیط‌های آمورشی به هیات ها در چارچوب ضوابط تعیین‌شده عمل نماید و پروتکل‌ها و موارد حقوقی را نیز اعمال نماید.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش بانک‌های استان برای تحقق دولت الکترونیک به‌منظور ارائه خدمت به مشتریان بیان کرد: بانک‌های قم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشرفت خوبی داشتند، ازاین‌رو باید بیش از گذشته به سمت الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت‌های خود حرکت کنند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر در مجموعه‌های دولتی ازجمله بانک‌ها ارائه خدمات به افرادی که ماسک ندارند، تخلف محسوب می‌شود، و برای کارمندان متخلف تشکیل پرونده داده‌شده و با یک سلسله مراتبی پیگیری خواهد شد.

آمادگی دفاتر پیشخوان و بانک‌های قم برای توزیع ماسک رایگان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم نیز در این جلسه آمادگی پیشخوان‌های دولت و بانک‌های قم برای توزیع ماسک رایگان را مورداشاره قرار داد و افزود: در حال حاضر استفاده نکردن برخی افراد از ماسک به هنگام مراجعه به پیشخوان‌ها و مراکز بانکی استان یکی از عمده‌ترین موانع و معضل‌ها در جهت اجرای کامل قوانین و مقررات بهداشتی به شمار می‌آید.

محمدرضا گروسی بابیان اینکه کارکنان بانک‌های قم در رعایت مسائل بهداشتی توجه ویژه‌ای دارند گفت: برخی از مردم زمانی که به این مراکز وارد می‌شوند، ماسک به همراه ندارند و با توجه به ممانعتی که از ورود آن‌ها به عمل می‌آید، درگیری‌هایی نیز مشاهده است.

گروسی گفت: با توجه به اعلام آمادگی بانک‌های قم برای توزیع ماسک رایگان در بین مراجعه‌کنندگان خود، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سهمیه‌ای را به این امر اختصاص دهد.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار