مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت سی ان جی که بر اساس بازرسی‌های استاندارد، پُر خطر شناسایی شوند تا زمان رفع مشکلات تعطیل خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 20 August 2020

محمود فرمانی افزود: مطابق با آیین‌نامه نحوه تامین ایمنی جایگاه‌های عرضه‌کننده فراورده‌های نفتی مصوب سال ۹۶ دولت، در صورتی که اداره کل استاندارد پس از دریافت گزارش شرکت‌های بازرسی درباره ایمنی جایگاه‌ها، بهره‌برداری از آنها را پُر خطر تشخیص دهد باید در اسرع وقت این موضوع را به شرکت‌های پخش فراورده‌های نفتی و گاز اطلاع دهد تا نسبت به تعطیلی آنها تا زمان رفع مشکلات اقدام شود.

۲۷۰ جایگاه سوخت و ۱۷ پمپ بنزین تک سکو و ۱۶۲ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس این آیین‌نامه، جایگاه‌های عرضه کننده فراورده‌های نفتی در سطوح پر خطر، خطر متوسط و کم خطر شناسایی می‌شوند، اظهار داشت: نحوه رسیدگی به هر یک از این سطوح، روش اجرایی جداگانه‌ای دارد اما با توجه به اهمیت ایمنی و حفظ سلامت مردم در جایگاه‌های سوخت، اگر سطح آنها پُر خطر تشخیص داده شد باید در اسرع وقت نسبت به تعطیلی آن اقدام کرد.

فرمانی ادامه داد: درباره جایگاه‌های با خطر متوسط یا کم خطر، فرصتی به جایگاه‌داران برای انجام اصلاحات داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: با توجه به آیین‌نامه مذکور و روش‌های اجرایی آن، هفت جایگاه سوخت سی ان جی که پر خطر تشخیص داده شد در سال جاری در این استان تعطیل شد که ۲ جایگاه از میان آنها با انجام اصلاحات مورد نیاز، در این هفته به مدار فعالیت بازگشتند.

فرمانی با بیان اینکه این جایگاه‌ها در کلانشهر اصفهان، دُرچه و نایین مستقر هستند، افزود: ۲ جایگاه همدانیان و ردانی‌پور در اصفهان پس از رفع نواقص، فعال و جریان گاز آنها متصل شد.

وی با اشاره به اینکه پنج جایگاه دیگر همچنان تعطیل هستند تا امور رفع نواقص آنها انجام شود، تصریح کرد: نواقص و مشکلات شناسایی شده در این جایگاه‌ها بیشتر مربوط به تجهیزات است که با توجه به اهمیت زیاد ایمنی در این مکان‌ها نمی‌توانیم اجازه فعالیت به آنها دهیم.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان تاکید کرد که این اداره کل، بحث ایمنی و استانداردسازی جایگاه‌های سوخت را امسال با جدیت بیشتر و بر اساس آیین‌نامه‌های موجود پیگیری می‌کند.

فرمانی با بیان اینکه آیین‌نامه نحوه تامین ایمنی جایگاه‌های عرضه کننده فراورده های نفتی به همه جایگاهداران استان اصفهان ابلاغ شد، اضافه کرد: از جایگاهداران اصفهان خواسته شده است تا نسبت به ثبت‌نام در سامانه سی ان جی برای درخواست بازرسی اقدام کنند.

وی، نظارت هر چه بیشتر و بهتر بر جایگاه‌های سوخت را مستلزم همراهی بین دستگاه‌های نظارتی استان خواند و تاکید کرد: جایگاهداران نیز از این موضوع استقبال کرده اند اما لازم است هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار