تابناک: دولت در تدوین بودجه کشور باید به کلان‌شهر اصفهان توجه کند و بودجه‌های لازم را به قطار شهری اصفهان اختصاص بدهد.
کد خبر: ۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ 25 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ظهر امروز بخش دوم هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه تذکراتی از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر برگزار شد.

*‌ توجه ویژه مدیریت شهری به سالمندان و افراد آسیب‌پذیر

علیرضا نصر اصفهانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه مدیریت شهری با توجه به آسیب‌پذیری روحی و جسمی سالمندان باید در برنامه‌های خود به این افراد به صورت ویژه توجه کند، گفت: همچنین مدیریت شهری باید شرایطی در شهر و برنامه‌ها ایجاد کند که سالمندان بیشتر مورد عنایت و توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه همچنین ضمن برخورداری سالمندان از کارت‌های منزلت زمینه‌های استفاده آنها از برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و خدماتی مانند اتوبوسرانی و موارد دیگر فراهم شود، اظهار کرد: این برنامه‌ها باید به این منظور انجام شود که ضمن تکریم آنها بتوانیم الگو‌های تأثیر‌گذار را در سطح شهر برای آیندگان داشته باشیم.

*‌بخش عظیمی از اردو‌های دانش‌آموزی با قطار‌های بین‌شهری انجام می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس تصمیمی که در شرکت قطار بین‌شهری کشور اتخاذ شده، مقرر شده است به دلیل کمبود مسافر سفر‌هایی که با استفاده از این وسیله انجام می‌شود، لغو شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش عظیمی از این سفر‌ها به شهر اصفهان مربوط به اردو‌های دانش‌آموزی است و این نوع وسیله نقلیه از امنیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: محروم کردن اردو‌ها از این امکان ظلم بزرگی است که از مسئولان مربوطه تقاضای تجدید‌نظر در این زمینه را داریم.

*‌ سازمان‌های شهرداری بنگاه اقتصادی نیستند که مالیات پرداخت کنند

وحید فولادگر، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تاکید کرد: سازمان‌های شهرداری در حقیقت خدمات شهرداری را ارائه می‌دهند و بنگاه اقتصادی نیستند که مالیات پرداخت کنند.

وی افزود: اختلاف مالیاتی بین اداره مالیاتی و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل با وجود دستور صریح وزیر مبنی بر بخشودگی جرائم سبب شده که افرادی که در منطقه صنعتی امیر‌کبیر واحد‌هایی را از سازمان میادین خریداری کرده‌اند، نتوانسته‌اند سند مالکیت خود را دریافت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به این موضوع مسئولان و متولیان امر باید اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام بدهند.

*‌ تعلل سازمان تأمین اجتماعی از اعمال اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی

وی با بیان اینکه با وجود اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و ابلاغ آن به شهرداری‌ها اما سازمان تأمین اجتماعی از اعمال آن تعلل می‌کنند و پاسخ مردم را نمی‌دهند، اظهار کرد: مراجع ذی‌صلاح باید برخورد قانونی با این تخلف را انجام بدهند.

*‌ توجه ویژه به اصفهان در بودجه سال آتی کشور

سید کریم داودی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: نمایندگان مجلس در حال بررسی بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی هستند و از نمایندگان مجلس اصفهان درخواست می‌کنیم که نسبت به وضعیت کلان‌شهر دو میلیون نفری اصفهان توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌های لازم باید از سوی دولت به پروژه قطار شهری اصفهان اختصاص داده شود، ادامه داد: با پول مردم نمی‌توانیم متروی اصفهان را راه‌اندازی کنیم.

*‌ اختصاص بودجه‌های لازم باید برای اتمام سالن همایش‌های بین‌المللی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه‌های لازم باید برای اتمام سالن همایش‌های بین‌المللی اختصاص داده شود، تصریح کرد: همچنین اعتبارات لازم برای حفظ و نگهداری ساختمان‌های تاریخی و وام‌های لازم برای بافت فرسوده اصفهان باید اختصاص داده شود.

*‌ ضرورت اصلاح و طراحی جدید تمام تصاویر شهداء در سطح شهر

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در پایان با بیان اینکه از سازمان زیبا‌سازی شهرداری به دلیل اصلاح و طراحی جدید تصاویر شهداء در سطح شهر به ویژه در ورودی خیابان جی واقع در میدان احمد‌آباد تشکر می‌کنیم، اضافه کرد: از مدیرعامل این سازمان تقاضا می‌کنیم که سایر تصاویر شهداء در سطح شهر که بر اثر عوامل طبیعی از بین رفته و فرسوده شده نیز با طراحی زیبا و مناسب آراسته شود.

وی با اشاره به اینکه ماده 55 قانون شهرداری‌ها به 27 وظیفه شهرداری اشاره دارد، تاکید کرد: در بند 20 این ماده قانونی به آلودگی‌های شهری اعم از آلودگی صوتی، بهداشتی، هوا و زیست محیطی اشاره کرده و شهرداری‌ها را ملزم کرده با این آلودگی‌ها برخورد کند.

*‌ درصد بالایی از آلودگی‌ها ناشی از وسائل نقلیه دود‌زا است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: درصد بالایی از آلودگی‌ها ناشی از وسائل نقلیه دود‌زا است و در بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها به صراحت اشاره شده که نظارت و مراقبت‌ها در وضع دود‌کش‌های اماکن، کارخانه‌ها و وسائل نقلیه که کار کردن آنها دود ایجاد می‌کند، ضرورت دارد و باید از آلوده شدن هوای شهر جلوگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار