همزمان با هفته دولت انجام می شود ؛
فرماندار چرداول گفت: ۳۱ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبار بیش از ۳۱۷ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹ 24 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ الیاس فتاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : ۲۴ پروژه با اعتبار ۲۲۱ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال افتتاح و پنج پروژه با اعتبار ۵۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز کلنگ زنی و همچنین ۲ طرح اقتصادی به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵ نفر به بهره برداری می رسد که در مجموع برای این تعداد پروژه ها ۳۱۷ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و یا می شود.

وی مهمترین پروژه های افتتاحی این هفته را روکش آسفالت محور اصلی سرابله-حمیل و روکش راه روستایی زنجیره و تقاطع شباب به طول بیش از ۱۲ کیلومتر، روشنایی معابر روستاهای چرداول شامل اصلاح شبکه فشار ضعیف به طول ۱۸ کیلومتر، احداث شبکه فشار متوسط در روستاها به طول ۱۸ کیلومتر، سایت ارتباطی چم پوش، دیوار حایل و کانال سنگی گدمه، هوشمند سازی مدارس و مجهز کردن ۱۰۰ مدرسه به سامانه شاد، اجرای اساس و زیر اساس و آسفالت معابر شهر شباب به میزان ۲۰ هزار متر مربع و اجرای طرح هادی روستاهای دراشکفت و گدمه عنوان کرد.

فتاحی افزود: دیگر طرح های قابل بهره برداری شامل چمن مصنوعی مدرسه شباب، جدول گذاری معابر شهری شباب، مدرسه فارابی هلت، دبستان دو کلاسه میوله آسمان آباد، اجرای آسفالت معابر شهری بلاوه تره، اجرای سیل بند شهر بلاوه، آسفالت معابر شهری آسمان آباد، سازه گابیون بندی سرابله و سازه سنگی ملاتی زنجیره و جوبسرخ علیا، ارتباطات و فناوری و راه های عشایری هستند.

فرماندار چرداول ادامه داد: پروژه های کلنگ زنی شهرستان در هفته دولت شامل دبستان یک کلاسه دره چپی، خط انتقال مخزن کورگ به پنج مزرعه و اصلاح خط انتقال نورآباد، اصلاح شبکه توزیع آب جوب سرخ علیا، روشنایی بلوار راه کربلا شهر شباب و چاه آب آشامیدنی روستای کل کل آسمان آباد هستند.

وی دو طرح اقتصادی که در هفته دولت به بهره برداری می رسند و زمینه اشتغالزایی ۲۵ نفر را نیز فراهم می کنند شامل تولید نوشیدنی گازدار غیر الکلی و پروار بندی ۳۰۰ راسی عنوان کرد.

فتاحی در ادامه گریزی به خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته زد و یادآور شد: در دولت دکتر روحانی هدف و برنامه ریزی دولت در چرداول خدمت رسانی مناسب و متوازن به همه مناطق بویژه مناطق کمتر توسعه یافته بوده که نتایج مثبت و مناسبی در پی داشته است تا جاییکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مردم شهرستان از نعمت گاز برخوردار بوده و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق بهره مند هستند و در راستای روشنایی و اصلاح شبکه های روستایی بیش از ۲۰۰ میلیارد هزینه شده است.

وی در خصوص اعتبارات دهیاری ها یادآور شد: در دو سال گذشته مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به دهیاری ها تزریق شده که موجب توسعه زیرساخت های عمرانی این روستاها شده، به نحوی که در برخی از روستاها زیرساخت های اصلی تکمیل شده است.

فتاحی در موضوع خدمات دولت برای تامین آب شرب مناسب مردم روستاها و شهرهای تابع چرداول تاکید کرد: در طول هفت سال گذشته در زمینه ایجاد مجتمع های آبرسانی و فاضلاب شهری و روستایی بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

توسعه زیر ساخت های ورزشی و هزینه کرد ۱۰۰ میلیاردی در حوزه ورزش از دیگر اقداماتی بود که فرماندار چرداول به آن اشاره کرد.

در ادامه فرماندار چرداول به همراه معاونان و بخشداران و اصحاب رسانه در مزار شهدای گمنام شهر سرابله حضور یافتند و با نثار گل و فاتحه ضمن گرامیداشت یاد و خاطرات این شهدای گرانقدر بار دیگر با آرمان های والای انقلاب اسلامی تجدید عهد و میثاق کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار