رییس سازمان مدیریت:؛
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: اشتغال‌زایی و کاهش نیروی بیکار در استان ایلام از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده و در این رستا تعداد شاغلان از ۱۴۳ هزار و ۸۱ نفر در سال ۹۲ به ۱۵۶ هزار و ۱۵۲ نفر در سال جاری رسیده است.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ 25 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛رحمت‌الله قیصوری اظهار داشت: اشتغال‌زایی و کاهش نیروی بیکار در استان ایلام از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده و در این رستا تعداد شاغلان از ۱۴۳ هزار و ۸۱ نفر در سال ۹۲ به ۱۵۶ هزار و ۱۵۲ نفر در سال جاری رسیده است.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری استان از ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۲ به ۸.۳ درصد در سال ۱۳۹۸ رسید و تعداد بیکاران و افراد جویای شغل از ۲۷ هزار و ۶۳۶ نفر  در سال ۹۲ به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر در سال ۹۸ کاهش یافت.

وی افزود: میزان افزایش سرمایه‌گذاری دولت تدبیر و امید در زیربخش‌های کشاورزی به ۹۶۷ میلیارد تومان رسید در حالیکه در سال ۱۳۹۲ این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان بود و تولید محصولات کشاورزی از ۸۶۵ هزار و ۶۴۳ تن در سال ۹۲ به یک میلیون تن در سال جاری افزایش یافت و همچنین مقدار سطح پوشش سامانه‌های آبیاری تحت فشار از ۲۱ هزار و ۲۲۶ هکتار به ۱۲۰ هزار هکتار رسید.

قیصوری در مورد حوزه صنعت و معدن هم یادآور شد: در دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۱۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال و اشتغال به نزدیک چهار هزار نفر صادر شده است.

وی در مورد حوزه انرژی هم توضیح داد: برخورداری ۱۰۰ ­درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از برق، کاهش تلفات انرژی شبکه توزیع نیروی برق از ۲۴ درصد به ۱۱.۵ درصد و کاهش خاموشی اعمالی به مشترکان شرکت توزیع نیروی برق از یک هزار و ۲۱۶ دقیقه در سال به ازای هر مشترک به ۵۹۳ دقیقه از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان ایلام بوده است.

وی گفت: گازرسانی به واحدهای صنعتی، تولیدی و اقتصادی از ۱۸۰ به ۷۸۲ واحد، کاهش تعداد مخازن مواد سوختی از ۲۴۸ مخزن به ۲۱۰ مخزن، افزایش تعداد جایگاه‌های مواد سوختی (بنزین و نفت گاز) از ۴۳ جایگاه به ۴۷ جایگاه و افزایش تعداد جایگاه سی‌ان‌جی از هشت جایگاه به ۲۳ جایگاه از جمله خدمات دولت به مردم استان ایلام در حوزه نفت، گاز و سوخت‌رسانی از سال ۹۲ تاکنون است.

قیصوری با بیان اینکه دولت در حوزه حمل و نقل و راهسازی هم خدمات شایان ذکری را در استان ایلام داشته است، اضافه کرد: شروع قطعه اول راه‌آهن اسلام‌آباد - ایلام به طول ۱۷ کیلومتر، پیگیری اخذ اعتبار پروژه آزادراه پل زال - مورموری - دهلران - مرز چیلات و افزایش طول بزرگراه‌های استان از ۴۲ به ۱۴۵ کیلومتر از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید شبکه اصلی فیبر نوری از ۷۸ به یک هزار و ۲۸۰ کیلومتر افزایش یافت و همچنین ضریب نفوذ اپراتورهای تلفن همراه اول ۱۰۱.۴۲ درصد، ایرانسل ۴۰.۴۶ و رایتل ۲.۱۱ درصد نسبت به گذشته بیشتر شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام تاکید کرد: در بخش سلامت و بهداشت دولت منشا خدمات گسترده‌ای در استان ایلام بود که احداث بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع در ۱۰ طبقه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و افزودن ۲ دستگاه بالگرد به اورژانس هوایی استان از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

وی در تشریح برخی اقدامات دولت در حوزه فرهنگ و آموزش هم یادآور شد: گسترش هوشمندسازی کلاس‌های درس استان از ۲۲۰ به ۷۲۲ کلاس، افزایش نرخ باسوادی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۴.۵ درصد، استانداردسازی و ایجاد تاسیسات گرمایشی مرکزی سه هزار و ۶۴۰ کلاس، مقاوم‌سازی ۱۵ مدرسه با ۷۰ کلاس و تخریب و بازسازی ۵۴ مدرسه با ۲۲۱ کلاس و زیربنای ۳۰ هزار و ۹۹۹ مترمربع از جمله خدمات فرهنگی و آموزشی دولت در استان ایلام است.

وی در حوزه آب هم گفت: تامین آب و احداث شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی اصلی از ۴۴ هزار هکتار در سال ۹۲ به ۹۰ هزار و ۷۰۰ هکتار در سالجاری، افزایش حجم مخازن سدها از ۷۰ میلیون مترمکعب به ۳۱۵ میلیون مترمکعب،  تحقق ۱۰۰ درصدی چهار طرح عمرانی سد دویرج و شبکه آبیاری و زهکشی، سد کنگیر و شبکه آبیاری و زهکشی، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی دشت‌های عباس،عین‌خوش و فکه و خط انتقال آبرسانی به ایوان و توسعه طول سامانه‌های انتقال آب از ۴۰ کیلومتر به ۱۰۴ کیلومتر از جمله اقدامات توسعه‌ای دولت در بخش آب استان ایلام است.

وی همچنین در خصوص میزان صادارات از گمرک مهران هم توضیح داد: میزان صادرات از گمرک استان ایلام از یک هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان به بیش از هشت میلیارد تومان افزایش یافت و همچنین میزان صادرات صنایع دستی استان به ۵۰ میلیون دلار رسید./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار