کد خبر: ۸۹۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 25 August 2020

 

رشد ۸۷ درصدی روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت : از سال ۹۲ تا کنون تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در استان بیش از ۸۷ درصد افزایش یافته است.

فرزاد توکلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود : در ابتدای سال ۱۳۹۲ و شروع به کار دولت یازدهم، این رقم در گیلان تنها ۲۲۹ روستا بوده و این روستاها از طریق ADSL اینترنت دریافت می کردند.

 وی عنوان کرد : در حال حاضر با اجرای طرح توسعه خدمات اجباری USO از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این رقم به ۱۸۸۱ روستای در استان رسید.

وی عنوان کرد : ضمن آنکه هم اکنون دو هزار و ۴۳۶ روستای استان دارای ارتباط و دو هزار و ۴۱۱ روستای دارای تلفن خانگی در استان هستند.

وی با بیان این که ضریب نفوذ تلفن همراه هم در گیلان نسبت به سال گذشته با دو درصد افزایش به ۱۶۱ درصد رسیده است، گفت: ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه اول ۸۴.۷۹ درصد، ایرانسل ۶۸.۴۶ درصد و رایتل ۵.۴۳ درصد است.

توکلی در ادامه با اشاره به رشد ۶۵ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه نسبت به سال ۹۲ خاطر نشان کرد: در سال ۹۲، ضریب نفوذ تلفن همراه ۹۷.۵۰ درصد بود که در حال حاضر با رشد ۶۵ درصدی این رقم به ۱۶۱ درصد رسیده است.

 به گفته وی، تعداد مشترکین تلفن ثابت استان نیز در ابتدای دولت یازدهم ۹۹۴ هزار و ۷۹۸ مشترک بوده که این رقم هم اکنون به یک میلیون و ۳۶ هزار و ۸۷۵ مورد رسیده است و ضریب نفوذ استان در تلفن ثابت به ۴۰ درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به این که اینترنت «پهن باند ثابت» ۱۴۱ درصد از ابتدای سال ۹۲ رشد داشته و هم اکنون ۳۱۶ هزار و ۳۵۴ کاربر اینترنت پهن باند ثابت داریم، خاطر نشان کرد: اینترنت «پهن باند سیار» نیز در حال حاضر به بیش از دو میلیون و ۲۹۶ هزار نفر مشترک رسیده است.

توکلی با اشاره به افزایش بیش از دو میلیون و ۲۹۶ هزار مشترک اینترنت پرسرعت سیار و افزایش ۱۵۰ درصدی تعداد مشترکان اینترنت ثابت از سال ۹۲ در استان، افزود: ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار از ۵.۱ درصد در خرداد ۹۲، به ۱۰۳.۲۴ درصد رسیده است که بیش از ۲۰ برابر رشد داشته را نشان می دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در پایان با اشاره به توسعه دولت الکترونیک و افزایش سطح دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت در مناطق شهری و روستایی استان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده توسعه ظرفیت شبکه انتقال با رشد ۱۶ برابری از ۴۵ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۲ به بیش از ۷۱۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده و در توسعه شبکه ملی فیبر نوری نیز با رشد ۷۹ درصدی از ۵۰۰ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم به ۸۹۵ کیلومتر افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار