رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: تعداد تصادف‌های منجر به جرح و فوت در پنج ماه امسال در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ ۳۲.۵ درصد کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۸۹۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰ 26 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمد شهیدی،‌ افزود: تعداد تصادف‌ها در پنج ماه امسال، هفت هزار و ۲۲۱ مورد بوده که پنج هزار و ۹۲۲ مورد شهری و یک هزار و ۲۹۹ مورد نیز جاده‌ای بوده است.

وی اضافه کرد: در پنج ماه سال گذشته، ۱۰ هزار و ۷۰۷ تصادف منجر به جرح و فوت در قم رخ‌داده که هشت هزار و ۷۵۴ مورد شهری و یک هزار و ۹۵۳ مورد در جاده رخ‌داده است.

وی ادامه داد: در مدت مشابه امسال و سال گذشته به ترتیب ۹ هزار و ۲۲۱ نفر و ۱۳ هزار و ۲ نفر در تصادف‌ها مصدوم شده‌اند که تعداد مصدومان تصادف‌ها ۲۹ درصد کاهش‌یافته است.

به گفته شهیدی، در پنج ماه پارسال ۵۱ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را ازدست‌داده‌اند که امسال با افزایش ۷.۸ درصدی این رقم به ۵۵ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت تعداد تصادف‌ها و مصدومان مرتبط با موتورسیکلت به ترتیب ۳۵ و ۳۱.۷ درصد کاهش‌یافته است.

وی بیان کرد: در پنج ماه امسال ۳۵ هزار و ۴۴۶ ماموریت توسط کارشناسان این مرکز انجام‌شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۴ درصد کاهش‌یافته است، درحالی‌که تعداد تماس‌ها با این مرکز ۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۰ پایگاه جاده‌ای، ۱۹ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار