رئیس پیام نور قم:
رئیس دانشگاه پیام نور قم گفت: طرح جذب دانشجو به صورت فراگیر هم در دانشگاه پیام نور قم اجرایی می‌شود که آخرین مهلت شرکت در آن، هفتم مهرماه سال جاری است.
کد خبر: ۸۹۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۹ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمد علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط به وجود آمده به خاطر شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که به این دلیل برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی طی نیم سال دوم سال تحصیلی گذشته و ترم تابستان جاری به وجود آمد اظهار کرد: بر این اساس آموزش و برگزاری امتحانات بر شیوه الکترونیکی متمرکز شد و هر چند زیرساخت‌ها به صورت کامل فراهم نبودند اما در کمترین زمان ممکن این کار صورت گرفت به طوری که در ترم تابستان کمتر شاهد بروز مشکلی در این زمینه بودیم همچنین آمادگی لازم برای نیم سال اول سال تحصیلی آینده هم به وجود آمده است.

وی افزود: بر اساس تصمیم سازمان مرکزی، برگزاری امتحانات هم در نیم سال دوم سال گذشته به صورت منطقه‌ای انجام شد که علاوه بر افزایش کیفیت آموزش و آزمون، در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی شد؛ همچنین برای ارتقاء کیفیت امتحانات و جلوگیری از بروز پاره‌ای مشکلات، محدودیت زمانی برای دانشجویان در موقع آزمون در نظر گرفته شده و سوالات هم به صورت اتفاقی برای هر دانشجو ارسال می‌شود.

انتخاب مرکز مشاوره پیام نور به عنوان بهترین مرکز دانشگاهی طی 4 سال پیاپی

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با بیان اینکه نیم سال اول سال تحصیلی آینده از مهرماه و فقط به صورت الکترونیکی در این مرکز و واحدهای تابعه آغاز خواهد شد گفت: یکی از ویژگی‌های آموزش در پیام نور، کتاب‌محوری و بومی بودن بیشتر دانشجویان به ویژه در دوره کارشناسی است که این مسئله سبب کاهش مشکلات آموزش الکترونیکی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور مقرون به صرفه است زیرا کمترین میزان شهریه نسبت به سایر دانشگاه‌ها از دانشجویان اخذ می‌شود و تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد هم در اختیار آنها قرار می‌گیرد ضمن اینکه سربازان نظام وظیفه هم می‌توانند در حین خدمت در آزمون‌های پیام نور شرکت کرده و در صورت قبولی، از مرخصی تحصیلی استفاده کنند ضمن اینکه شرایط ویژه‌ای هم برای تحصیل ایمن بانوان خانه‌دار، شاغل و مادران و کارمندان در پیام نور ایجاد شده است.

حسینی با بیان اینکه در سیستم جدید پیام نور، امکان اخذ ترم به صورت مهمان برای همه دانشجویان وجود دارد گفت: بهترین آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فنی استان در اختیار دانشگاه پیام نور قرار دارد و علاوه بر دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان دیگر مراکز هم از آنها استفاده می‌کنند ضمن اینکه واحد مشاوره پیام نور قم هم جزو بهترین واحدهای کشوری بوده به طوری که طی چهار سال اخیر به صورت پیاپی به عنوان بهترین واحد مشاوره از سوی وزارت علوم معرفی شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم به افتخارات کسب شده توسط دانشجویان این مرکز اشاره و ابراز کرد: تیم فوتسال دانشجویی این دانشگاه توانست در سال گذشته عنوان قهرمانی را در بین همه دانشگاه‌های سراسری، آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور به دست آورد، همچنین چهار نفر از دختران دانشجوی پیام نور قم عضو تیم ملی هندبال بانوان ایران هستند. علاوه بر این یک نفر از مرکز قم عضو کمیته پنج نفره نظارت بر نشریات دانشجویی سراسر کشور است.

تحصیل 7 هزار دانشجو در پیام نور قم

وی با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار نفر در مرکز قم و چهار واحد تابعه دستجرد، کهک، سلفچگان و جعفریه مشغول تحصیل هستند عنوان کرد: حدود 85 درصد رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی در پیام نور قم راه‌اندازی شده‌اند.

حسینی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد هم 19 رشته علوم پایه و انسانی در قم وجود دارد و در مقطع دکتری هم چهار گرایش معارف اسلامی تدریس می‌شود البته لازم به ذکر است که حدود 30 درصد مجموع پذیرفته‌شدگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در تمام دانشگاه‌ها، مربوط دانشجویان کارشناسی پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم در ارتباط با فعالیت کارگاه‌های فنی این مرکز در دوران شیوع کرونا گفت: این کارگاه‌ها برای تولید مواد ضد عفونی‌کننده تجهیز شدند به طوری که تاکنون 18 هزار لیتر ژل و مواد ضدعفونی‌کننده تولید و به بازارهای قم و سایر استان‌ها عرضه شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور مرکز قم تاکنون میزبان همایش‌های ملی گوناگونی با موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی بوده است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: طرح جذب بدون جذب دانشجوی دوره کارشناسی هم در دانشگاه پیام نور قم اجرایی می‌شود که آخرین مهلت شرکت در آن، هفتم مهرماه سال جاری و ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش بر اساس سوابق تحصیلی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار