استاندار اصفهان گفت:در تعطیلات عاشورا و تاسوعا علاوه بر اهدای خون، دریافت پلاسما از افراد واجد شرایط در دستور کارباشد تا پلاسمای مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین شود.
کد خبر: ۸۹۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 29 August 2020

 به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی اظهار داشت: به طور قطع اجر اخروی سنگر داران خط مقدم جبهه سلامت بسیار بالاست اما لازم است مسؤولان نیز اقدامات لازم را برای رفع مشکلات اقتصادی و رفاهی این قشر انجام دهند.

وی افزود: همچنین بجاست که نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان نیز درباره ضرورت افزایش پرداختی‌ها به کادر بهداشت و درمان پیگیری لازم را داشته باشند.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به ضرورت تأمین پلاسمای مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: در تعطیلات عاشورا و تاسوعا اگر به جای اهدای خون، اهدای پلاسمای افراد واجد شرایط در دستور کار قرار گیرد، اقدام شایسته‌ای است.

رضایی برای کاهش تجمع و احتمال ابتلای مردم به کرونا توصیه کرد که اهدای خون به روزهای بعد از تاسوعا و عاشورا موکول شود و گفت: البته در این حین لازم است که نیازهای خونی دانشگاه علوم پزشکی نیز مورد نظر قرار بگیرد.

ضرورت محدودیت ورود به برخی شهرستان‌ها

استاندار اصفهان همچنین ایجاد محدودیت در برخی شهرستان‌های استان بر حسب صلاحدید فرمانداران برای جلوگیری از ورود افراد غیربومی به منطقه را خواستار شد.

وی همچنین با تشکر از اظهارات اخیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و پاسخ مستدل وی به برخی شُبهات تاکید کرد: صدا و سیما و فضای مجازی کلیپ این سخنان را به طور مکرر منتشر کنند.

رضایی تاکید کرد: آمار افراد بستری و فوتی باید فقط توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام شود و هیچ مرجعی حق ندارد آماری در این زمینه ارائه کند و هیچ مقام و فردی حق ندارد خود را بالاتر از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بداند و با تاسی به رهبر معظم انقلاب که با بزرگواری فرمودند «من مصوبات ستاد را عمل می‌کنم»، ما نیز به عنوان پیرو ایشان باید خود را تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بدانیم.

استاندار اصفهان هشدار داد: اگر یبا وجود همه تذکرها، باز هم برخی افراد مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا نکردند باید به دستگاه قضائی معرفی شوند که البته دادگستری استان نیز برای برخورد با اینگونه خاطیان اعلام آمادگی کرده است.

رضایی گفت: رعایت دستورالعمل‌ها به‌ویژه در بخش استفاده اجباری از ماسک در سطح ادارات بالای ۸۵ درصد و در سطح جامعه و بالای ۶۵ درصد رسیده است که متوسط، ۷۵ درصد مردم استان اصفهان از ماسک استفاده می‌کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار