سه واحد نیروگاه برق خورشیدی با هزینه‌ حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بویین میاندشت راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 01 September 2020

مدیر امور برق بویین میاندشت در آیین بهره برداری از یکی از این نیروگاه‌ها با بیان اینکه این نیروگاه‌ها را مشترکان برق خانگی در این شهرستان راه اندازی کرده اند، گفت: نیروگاه برق خورشیدی فعالیت اقتصادی باصرفه‌ای است که برق تولیدی آن به صورت تضمینی و به مدت ۲۰ سال با احتساب تورم هر ساله از مشترک خریداری می‌شود و سرمایه اولیه تنها در مدت سه سال بازمی گردد و ۱۷ سال هم سود دهی خواهد داشت.

نادر نجاری با بیان اینکه نیروگاه‌های برق خورشیدی ۲۰ سال ضمانت دارند، افزود: تصور بر این است که استفاده از نیروگاه خورشیدی در مناطق کویری مناسبتر است؛ درحالی که بازدهی آن در مناطق غربی استان به ویژه بویین میاندشت به دلیل پایین بودن دما و پاکی هوا بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از این نیروگاهها، روزانه ۳۰ کیلووات ساعت برق تولید می‌کنند، گفت: متوسط استاندارد تولید سالانه نیروگاه خورشیدی با در نظر گرفتن روز‌های ابری ۸۰۰ کیلووات ساعت است و هر نیروگاه قادر است برق شش خانوار را در یک روز تامین کند.

مدیرامور برق بویین میاندشت، این طرح را شیوه‌ای مناسب برای کسب درآمد و مشارکت در تولید دانست و گفت: مشترکان برق خانگی می‌توانند با به کارگیری پشت بام منازل خود و با سرمایه گذاری اندک ضمن دست یابی به یک درآمد پایدار، انرژی پاک و همخوان با طبیعت تولید کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار