۲۰ کیلومتری که از کنگاور دور شوی، شهری کوچک از دور نمایان می‌شود. مکانی که سال‌های دفاع مقدس پناهگاه بسیاری از آوارگان عراقی بود و به اردوگاه شهدای حلبچه مشهور شده بود.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 02 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حالا این اردوگاه قرار است باز هم پناهگاهی برای افرادی شود تا شاید اقبالی در جامعه برای پذیرش آنها باشد؛ پناهگاهی برای معتادانی که با هزاران سختی خود را از باتلاق اعتیاد بیرون کشده و حالا می خواهند دوباره روی پای خودشان بایستند و زندگی جدیدی برای خود و خانواده هایشان بسازند.

این شهرک حالا دو سالی است با زحمات شبانه روزی در حال تبدیل شدن به شهری کوچک برای استقرار و اشتغال معتادان بهبود یافته است، کار بازسازی این شهرکِ 20 هکتاری پیشرفت خوبی داشته و زیرساخت های آب و برق و گاز در آن فراهم شده و همه چیز آماده است تا در فاز اول آن، جمعیت 500 نفری از معتادان بهبود یافته در آن ساکن شده و مشغول به کار شوند.

علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در گفت و گو با ایسنا در تشریح آخرین وضعیت این پروژه، گفت: این مجموعه که 20 هکتار وسعت دارد در گذشته اردوگاه آوارگان عراقی بوده و حدود 450 واحد مسکونی در کنار واحدهای اداری و بسیاری سوله ها و مدرسه و ... در آن استقرار دارند.

وی افزود: کار بازسازی و نوسازی این شهرک تقریبا از اوایل سال 97 شروع شد و در حال حاضر سوله‌ها و بخش های اداری آن بازسازی شده و بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول تصریح کرد: تمامی زیرساخت ها نیز شامل آب، برق، گاز و ... هم آماده سازی شده و همه چیز برای آغاز فعالیت و کار در این شهرک تقریبا مهیا است و امسال قطعا فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

وی افزود: تلاش ما این است که بخش های اداری و سوله ها سریعتر آماده شود که زمینه کار و فعالیت معتادان بهبود یافته در شهرک فراهم شود و در ادامه‌ کار، واحدهای مسکونی هم نوسازی می شوند.

شمشیری با اشاره به صرف اعتبار بیش از پنج میلیارد تومانی برای اجرای فاز اول این پروژه تا به اینجای کار، گفت: احیای یک شهرک قطعا کار بزرگ و عظیمی است، بطور مثال تنها برای تامین آب مورد نیاز مجبور به انتقال آب از چاهی نیمه عمیق در فاصله پنج کیلومتری و لوله گذاری در این مسیر شدیم.

وی افزود: همچنین تامین گاز شهرک، تامین برق و نصب تجهیزات روشنایی، تامین زیرساخت فیبر نوری و ... کارهای بسیار دشوار و زمان بری بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: برای تکمیل فاز یک پروژه درسال جاری 1.5 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که قرار است از محل اعتبارات استانی تامین شود و با این اعتبار فاز یک پروژه امسال آماده بهره برداری می شود.

شمشیری یادآور شد: با بهره برداری از این فاز پروژه حدود 500 معتاد بهبود یافته مشغول کار خواهند شد و در ادامه کار و با بازسازی واحدهای مسکونی امکان اسکان خانواده های آنها نیز در این شهرک فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مرکزی در کشور به این وسعت برای اشتغال و زندگی معتادان بهبود یافته راه اندازی نشده و این شهرک در کشور اولین نمونه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار