معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره کنونی سد زاینده رود به حدود ۲۷۵ میلیون متر مکعب معادل ۲۰ درصد ظرفیت کلی این سد رسیده است.
کد خبر: ۸۹۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 02 September 2020

حسن ساسانی افزود: آمار و ارقام مذکور و کاهش بارش‌ها از آغاز سال آبی جاری (مهر ۹۸) تاکنون توجه ویژه به صرفه جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، آشامیدنی و بهداشت و صنعت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ورودی آب به سد زاینده رود ۱۲.۱ و خروجی از آن ۶۹.۷ متر مکعب بر ثانیه است، خاطرنشان کرد: حجم کنونی سد در مقایسه با میزان سال قبل بالغ بر ۵۰ درصد کمتر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های دیرهنگام پاییزی در استان اصفهان اضافه کرد: بر پایه گزارش‌های این سازمان بارش پاییز سالجاری کمتر از نُرمال خواهد بود، لذا پایان فصل گرم و خنک‌تر شدن هوا نباید دلیلی بر استفاده غیر اصولی و بی حساب و کتاب از منابع آبی باشد.

وی تصریح کرد: مقدار بارش‌ها سال آبی جاری در سرشاخه‌های زاینده رود نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و در مقایسه با متوسط بلند مدت حدود ۱۳ درصد کمتر بوده است.

ساسانی با بیان اینکه رعایت نکردن مصرف بهینه، تامین آب آشامیدنی در ماه‌های پیش رو را با سختی روبه رو خواهد کرد افزود: به کشاورزان تاکید می‌شود نهایت دقت در استفاده از این موهبت با ارزش الهی را داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: اکنون آب برای کشت کشاورزان در بستر رودخانه جاری است و بر پایه توافقات و تصمیمات قبلی، ذخیره سد زاینده‌رود تا پایان شهریور امسال به منظور تامین آب آشامیدنی و پایداری سد نباید از ۲۰۰ میلیون متر مکعب کمتر شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار