معاون آموزشی دانشگاه اصفهان گفت: مبنای کار این مرکز علمی در ترم نخست سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ بر برگزاری غیر حضوری کلاس‌های درس نظری است ولی آمادگی برگزاری حضوری کلاس‌ها را در صورت تغییر شرایط کرونایی را داریم.
کد خبر: ۸۹۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 04 September 2020

یوسف شاقول افزود: سال تحصیلی جدید در دانشگاه اصفهان از پانزدهم شهریور جاری با ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان آغاز می‌شود و شروع کلاس‌ها، بیست و نهم شهریور است.

وی ادامه داد: دلیل انتخاب این تاریخ برای آغاز کلاس‌ها، به حداقل رساندن فاصله زمانی بین کلاس درس دانشجویان موجود با دانشجویان تازه وارد است.

شاقول با اشاره به اینکه برگزاری حدود چهار هزار کلاس درس در هر هفته بصورت مجازی در دانشگاه اصفهان برای ترم تحصیلی جدید پیش‌بینی شد، اظهار داشت: با توجه به عوامل مختلف از جمله تجربه جدیدی که در آموزش مجازی بدلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا پیش آمد و مشخص شدن تکلیف مسائلی مانند کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی، ترم تحصیلی گذشته و زمان ورود نمرات دانشجویی کمی طولانی شد.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان دانشگاه اصفهان با توجه به تجربه‌های حاصل از آموزش غیر حضوری ترم تحصیلی گذشته و شرایط حاکم بر جامعه، روش‌های مختلفی را برای شروع سال تحصیلی جدید و برگزاری کلاس‌های درس در نظر گرفتند و روی میز دارند، گفت: مهمترین نکته برای ما، سلامتی دانشجویان است و در زمان حاضر مبنای کار ما، برگزاری غیر حضوری کلاس‌های دروس نظری است.

شاقول درباره کلاسهای عملی یادآور شد: دنبال این هستیم که در این نیم سال تحصیلی برای دروس عملی و آزمایشگاهی با هماهنگی معاونت دانشجویی، خوابگاه‌ها با ظرفیت یک سوم تا یک چهارم با هدف حفظ سلامتی دانشجویان و با هماهنگی گروه‌های آموزشی در نظر گرفته شود.

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: ما از استادان دانشگاه خواستیم تا آموزش دروس را بر اساس سرفصل‌های تعیین شده پیش ببرند تا در صورتی که امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری فراهم شد، مشکلی در روند تدریس بوجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های لازم درباره روش‌های تدریس مجازی به استادان دانشگاه با هدف ارتقای کیفیت کلاس‌های درس و استانداردسازی آموزش الکترونیک در این دانشگاه صورت گرفت، تصریح کرد: برخی از مسائل خارج از اختیار دانشگاه است مانند زیرساخت‌های شبکه اینترنت در کشور و کیفیت آن در خانه‌ها که امید است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقای آن اقدام‌های بیشتری انجام دهد.

معاون آموزش دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه با وجود همه تنگناها، زیرساخت‌های فنی و ارتباطی برای آموزش مجازی در این دانشگاه تقویت شد، اظهارداشت: در ترم تحصیلی گذشته حدود ۹۰ درصد کلاس‌های غیر حضوری به صورت آنلاین (برخط ) برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ترم تحصیلی جدید تلاش می‌شود تا همه کلاس‌های درس غیر حضوری به صورت آنلاین باشد و استادان از همه ظرفیت‌های ایجاد شده در این بخش استفاده کنند.

شاقول با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود کلاس‌های درس دانشجویان تازه وارد از اوائل آبان آغاز شود، افزود: پایان این ترم تحصیلی در اواخر دی ماه امسال و آغاز ترم تحصیلی دوم سال جاری از چهارم بهمن خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار