فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز با بیان اینکه قلع و قمع اراضی تغییرکاربری داده شده به خصوص در جاده چالوس در دستور کار قرار گرفته، اعلام کرد که ۱۱ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته کشاورزی و باغی شهرستان نظرآباد و بخش آسارا در این استان آزاد سازی شد.
کد خبر: ۸۹۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 05 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ سید مجتبی موسوی گفت : این رفع تصرف ها در اجرای تبصره ۲ از ماده ۱۰ الحاقی قانون حفظ کاربری از اراضی باغ و کشاورزی و پیگیری مصوبات قرارگاه جلوگیری از ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیر مجاز در استان در خصوص برخورد با آن دسته از  شناسایی های صورت پذیرفته، انجام شده است.

 وی در خصوص اقدامات انجام شده در شهرستان نظرآباد، اظهار داشت: باپیگیری های مدیریت جهاد کشاورزی نظرآباد تعداد ۳۲ مورد تغییر کاربری غیر قانونی اراضی در روستاهای تنکمان و بختیار شامل دیوارکشی و حصارکشی، بناهای ساخته شده و در حال احداث  با حضور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و نیروهای انتظامی تنکمان و همکاری شهرداری تنکمان قلع و قمع شد .

فرمانده یگان حفاظت از اراضی البرز  افزود: در این عملیات ۱۰۰ هزار مترمربع (۱۰ هکتار) از اراضی تصرف شده به عرصه کشاورزی بازگشت.

موسوی در ادامه با اشاره به اجرای قلع وقمع غیر مجازدر محدوده های بخش آسارا در  جاده‌ کرج - چالوس، گفت: به دنبال دریافت گزارش هایی مبنی بر ساخت وساز غیر مجاز در حاشیه جاده کرج - چالوس با هماهنگی دستگاه قضایی پیگیری موضوع در دست اقدام قرار گرفت .

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان البرز ضمن‌ قدردانی از همراهی دهیار روستای  نساء خواستار نظارت‌ بیشتر دهیاری ها و شورای روستایی بر محدوده روستاها برای پیشگیری از خرد کردن  و از بین رفتن اراضی کشاورزی و باغی شده‌ است.

موسوی افزود: در این عملیات با اجرای تبصره ۲ از  ماده ۱۰ الحاقی قانون حفظ کاربری اراضی ضمن قلع و قمع تعدادی از بناهای غیر مجاز، یک هکتار از اراضی آزادسازی شدو از تعدادی از متصرفین و متخلفین نیز تعهد اخذ شد تا در اسرع وقت نسبت به بازگرداندن اراضی به فضای کشت وکار اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری غیر قانونی اراضی با نظارت‌ واحدهای‌ گشت حفظ کاربری و پیگیری اخبار سامانه‌ ۱۳۱  ضمن شناسایی تحت پیگرد و برخورد قانونی همراه با رفع تخلف قرار می گیرد.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار