کد خبر: ۸۹۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 05 September 2020

 

 

کمیته ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی ویژه استان گیلان فعال می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: موضوعات مربوط به ارزش‌گذاری کالاها باید به‌صورت موردی برطرف شود اما کمیته ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی ویژه گیلان را باید فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی استان گیلان در رشت اظهار داشت: فلسفه وجودی تشکیل شورای گفت‌وگو، حل مشکلات مربوط به تولیدات و صادرات است تا با تبادل نظر و نتایج حاصل از آن تصمیماتی که ممکن است منجر به رفع برخی موانع یا حسب نظام سیاسی و اداری نیازمند ارائه پیشنهاد به مرکز شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در این شورا موانعی که در سطح استانی قابل رفع بوده یا نیازمند گزارش به مرکز باشد را مطرح می‌کنیم بیان کرد: موضوعات مربوط به ارزش‌گذاری کالاها باید به‌صورت موردی برطرف شود و علاوه بر این، کمیته ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی ویژه گیلان را باید فعال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از وظایف شورای گف‌وگو حذف قوانین زائد و آیین‌نامه‌های دست و پاگیر و مخل تولید است البته نباید سطح توقع را به‌قدری بالا ببریم که به‌فکر تغییر قوانین ملی باشیم بلکه می‌توان معضلات را در سطح استانی پیگیری کرد.

آرش فرزام‌صفت با بیان اینکه در بسیاری از تاسیسات گردشگری کنتور آب وجود ندارد گفت: در ایام کرونا و تعطیلی نیز قبض آب برای واحدهای گردشگری صادر می‌شود و اگرچه نصب کنتور هزینه‌بردار است اما از خرج‌ها و ضررهای زیادی جلوگیری می‌کند لذا نصب آن در واحدهای گردشگری مانند هتل‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر برای واحدهایی مثل کلوچه‌سازی ارزش‌گذاری کالا خیلی مهم نبود و تنها گران‌تر بودن کالا برایمان اهمیت داشت بیان کرد: تولیدکنندگان گیلانی به ریال جنس می‌فروشند و با دلار کار ندارند و اینکه انتظار تعهد ارزی از آنها داریم نوعی اجحاف در حق آنها محسوب می‌شود.

فرهاد دلق‌پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست گفت: سامانه جامع تجارت یک سامانه خوداظهاری است و باید یک ساز و کار اصولی و یک اراده در بانک مرکزی به‌عنوان نهاد عالی تنظیم مقررات پولی که برای همه دستگاه‌ها قابل دسترسی باشد، تعریف شود و این موضوع را به وزارت صنعت نیز اعلام کردیم.

به گزارش تسنیم، رئیس صمت گیلان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان، رئیس دیوان محاسبات و چند تن دیگر از مسئولان سازمان‌های مربوطه به‌عنوان عضو کمیته ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی ویژه گیلان معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار