کد خبر: ۸۹۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 07 September 2020

 

شاخص بورس منفی شد

تهران – ایرنا - شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۹۴۸ واحد کاهش به ۴۳۶ هزار و ۸۴۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۲۴۴ واحد افت به ۲۸۶ هزار و ۴۰۲ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۷ هزار و ۹۴۰ واحد و شاخص بازار دوم ۴۸ هزار و ۵۳۹ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) با ۹۶ واحد، قند نیشابور (قنیشا) با ۳۸ واحد، ایران تایر (بتایر) با ۳۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی (وسخراج) با ۳۲ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۲۶ واحد، ایران مرینوس (نمرینو) با چهار واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۲۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۱۱۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۷۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۲۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۶۷۱ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۶۳۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۹۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۲۲۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۷۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۴۲ واحد و ایران خودرو (خودرو) با  ۹۶۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت، بانک صادرات ایران و سرمایه گذاری غدیر در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۳۶۵ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۷۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۶۱۰ میلیون و۶۱۱ هزار برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۵۳۵ ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، بیمه تجارت نو (بنو)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد)، توسعه فناوری و اطلاعات خوارزمی (مفاخر)، پتروشیمی ارومیه (شاروم) و صنعتی دوده فام (شصدف) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بانک دی (دی)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار