سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه نیاز است نگرش به ایجاد شغل در استان تغییر کند، گفت: در ایلام تنها اشتغال اداری را شغل به حساب می آورند که نگرش ها در این خصوص باید تغییر کند.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 07 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستم زاد در نشست تجلیل از تعاونی های برتر استان اظهار داشت: یکی از اهداف تعاونی ها تجمیع سرمایه اندک در غالب تعاونی برای توسعه اشتغال و اقتصاد است که می تواند فرصت های شغلی جدید را امکان پذیر کند که تحقق این برنامه مستلزم نگاهی نو به این ظرفیت ها و روش های جدی است.

وی به کاهش آمار بیکاری در ایلام اشاره کرد و یادآور شد: رتبه استان از نظر بیکاری در بهار ۹۹ با توجه به اعلام مرکز آمار اکنون رتبه سوم کشور با نرخ بیکاری ۶.۵ درصد است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: این استان هیچ دخل و تصرفی در آمار بیکاری ندارد و این آمار بر اساس گزارش مرکز آمار که در سراسر کشور به یک نمونه آمارگیری اشتغال را انجام می دهد، بدست آمده است.

رستم زاد در ادامه به عملکرد موفق اداره کار، تعاون و امور اجتماعی ایلام اشاره کرد و گفت: بدون شک این اداره کل می تواند برای هزار تعاونی غیر فعال و نیمه فعال استان اقدامی اساسی انجام دهد که این تعاونی ها به چرخه تولید و ایجاد اشتغال بازگردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام ادامه داد: اکنون بخش پتروشیمی استان در حال توسعه است و صنایع پایین دستی آن با احداث پارک پلی پروپیلن که اکنون در مرحله فراخوان سرمایه گذار است می تواند هرچه زودتر فعال شود.

رستم زاد اضافه کرد: می توان در غالب تعاونی های کوچک با تجمیع سرمایه در این بخش سرمایه گذاری کرد و اقدامات بزرگی را به سرانجام رساند.

وی گفت: به دنبال راه و روش جدیدی برای توسعه اقتصادی تعاونی ها و بنگاه ها در استان از طریق بازار سرمایه هستیم تا شاید بتوان از فرصت بازار سرمایه برای تقویت بنگاه های اقتصادی با پذیره نویسی اولیه سرمایه گذاری آنها شروع کنیم.

رستم زاد با تقدیر از عملکرد تعاونی های فعال استان افزود: بدون شک توسعه و تقویت تعاونی ها نقش بسیار مهمی در ایجاد انگیزه بیشتر اعضا برای حمایت و مشارکت از تعاونی دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار