استاندار اصفهان
استاندار اصفهان گفت: تعاونی‌ها باید چنان که از این استان انتظار می‌رود، به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، فکر جدید و اندیشه نو گام بردارند.
کد خبر: ۸۹۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 09 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان اصفهان اظهار داشت: چنان که پیشگام بودن از استان اصفهان انتظار می‌رود و ۱۲ سال رتبه نخست بخش تعاون کشور را داشته است، اما باید دید تا چند سال دیگر می‌توان این شرایط را ادامه داد.

وی با اشاره به تغییرات زندگی روزمره با شیوع ویروس کرونا و منجمله لزوم خدمات الکترونیکی و خرید و فروش‌های اینترنتی افزود: مدیران محترم و اعضای تعاونی‌ها در جهت بست، توسعه و استقرار واقعی بخش تعاون باید کار و تلاش داشته و به‌روز باشند، چرا که زمان بسیاری از مسائل در حال سپری شدن است.

استاندار اصفهان با اشاره به کم‌رنگ‌تر شدن فرهنگ تعاون در جامعه، بیان کرد: مساله تعاون و تعاونی در ابعاد مختلف در فرهنگ ما وجود داشت و امروز نیز مبارزه با کرونا نیازمند یک نوع تعاون است و اگر همه مراعات کنیم و تعاون داشته باشیم، می‌توانیم از سد این بیماری عبور کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تبدیل تعاون به یک فرهنگ از سوی مسئولان و اعضای تعاونی‌ها، یادآور شد: تعاون در دین، تاریخ و فرهنگ ما ریشه‌دار است، اصول مهمی از قانون اساسی به آن اشاره دارد و در دیدگاه‌های کلان اقتصادی منجمله در برنامه پنجم توسعه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که ۲۵ درصد اقتصاد در اختیار تعاونی‌ها باشد.

به گفته رضایی، سه هزار و ۳۰۰ تعاونی از ۹۴ هزار تعاونی فعال کشور در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند که ۵۵۰ هزار عضو دارند و اشتغال مستقیم ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار