کد خبر: ۸۹۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 11 September 2020

 

مانور زلزله  فرضی ۶.۵ ریشتری در البرز

کرج - ایرنا - مانور فرضی زلزله ۶.۵ ریشتری بامداد امروز جمعه با حضور رییس جمعیت و رییس سازما ن امداد ونجات کشور در جاده کرج - چالوس اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر ، کریم همتی  رییس جمعیت هلال احمر کشوردر حاشیه برگزاری این مانور گفت:  در مواقع بحران، نیروهای امدادی هلال احمر باید اولین افرادی باشند که در محل حادثه حضور ‌یابند.

 وی  با اشاره به ایجاد سامانه هشدار حوادث در هلال احمر قم، افزود: سامانه ای که در هلال احمر قم ایجاد شده بسیار مطلوب بوده و لازم است به سرعت از این سامانه در تمام استان‌ها استفاده شود.

همتی گفت:  بلوک بندی شهری  برای امدادرسانی و عملیات امداد و نجات  در زمان حوادث ضروری است و سازمان امداد و نجات هلال احمر اجرای آن را به سرعت در دستور کار قرار دهد.

رییس جمعیت هلال احمر بیان داشت: برنامه این سازمان  توزیع متوازن امکانات  و تمرکززدایی امدادی در کشور است.

در پی اعلام زلزله فرضی، مدیران عامل و نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان های  ایلام، یزد، خراسان رضوی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان،مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، کرمان، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، کرمانشاهو اردبیل با حضور در ستاد امداد استان، آمادگی خود برای پشتیبانی و اعزام نیرو به مناطق حادثه دیده احتمالی را اعلام کردند.

در این مانور فرضی امدادرسانی  به ۴۰۰ خانوار انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار