دبیر ستاد انتخابات اصفهان گفت: ۲۰۴ ناظربهداشتی در ۲ حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم بر روند رعایت دستورالعملهای بهداشتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند.
کد خبر: ۸۹۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ 11 September 2020

علی اصغر رفیعی نژاد گفت: ۱۳۹ ناظر بهداشتی در حوزه انتخابیه لنجان و ۶۵ ناظر بهداشتی در حوزه انتخابیه سمیرم به جز  تیم های سیار حضور داشتند.

وی اظهارکرد: برگزاری انتخابات برای هر کشور اثرات سیاسی اجتماعی و روحی روانی بسیاری برای مردم دارد و این مساله در کشور ما به دلیل مواجهه شدن با بیماری کرونا و سلامت مردم ویژگی خاصی به خود گرفته است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: دولت تاکید بسیاری بر حفظ سلامت شرکت کنندگان در انتخابات دارد و از همین رو برگزاری انتخابات در این شرایط تلاش های مضاعفی به همراه داشته است تا از یک سو دولت و مجموعه مدیریت استان به وظیفه قانونی خود برای برگزاری انتخابات و ایجاد فرصت مشارکت مردم در سرنوشت خود عمل کنند و از سوی دیگر سلامت مردم حفظ شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با شبکه بهداشت و مجموعه علوم بزشکی استان افزود: در همین راستا دستورالعملهای ویژه ای تدارک دیده شد و ناظرانی از سوی مجموعه بهداشت و درمان استان بر روند اجرای این دستورالعملها در استان مشخص شد.

رفیعی نژاد اضافه کرد: در این دوره تبلیغات از فضای میدانی به سمت فضای مجازی سوق داده شد زیرا امکان شیوع بیماری کرونا در توزیع برخی اقلام تبلیغی وجود داشت و لذا توزیع برشور و کارتهای تبلیغاتی ممنوع اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن تعداد کاندیداهای این دوره فرصت تبلیغات در رسانه ملی در قالب سه برنامه ۳۰ دقیقه ای رادیویی و ۳ برنامه ۳۰ دقیقه ای تلویزیونی فراهم شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: طی جلساتی با نامزدها وضعیت بیماری و ضرورت رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای این افراد تبیین شد.

وی تاکید کرد: در همین راستا در نامزدها و طرفداران آنها درخواست می شود از بعد از اعلام نتایج از برگزاری تجمعات کارونوالهای و جشن های خیابانی دوری کنند و مراتب تبریک خود را در فضای مجازی اعلام دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان یادآور شد: فرصت قانونی برگزاری انتخابات از ساعت ۸ تا ۱۸ به مدت ۱۰ ساعت است و بعد از آن نیز بسته به نظر وزارت کشور مجموعه مدیریت استان آمادگی دارد در صورت تمدید با رعایت تمهیدات لازم فعالیت خود را ادامه دهد و در غیر این صورت شمارش آرا آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار